פיתוח מקצועי המבקש להעמיק את הידע הפדגוגי-דיסציפלינרי של המורה הוא יסוד מרכזי בתהליך המתמיד של שיפור דרכי ההוראה וקידום תלמידינו ללמידה טובה ומשמעותית יותר.
במיוחד אמורים הדברים למורים המבקשים להוביל פיתוח של תוכניות לימודים ודרכי הערכה באופן עצמאי, הן בנתיב שותפי פיתוח והן בכל נתיב למידה אחר. במסגרת רפורמת התחדשות הלמידה בכלל, ובנתיב שותפי פיתוח בפרט, אנו זוכים לחירות רבה יותר בעיצוב תכני הלימוד ודרכי ההערכה של הלמידה, אך גם נוטלים על עצמנו אחריות רבה יותר לקביעת מטרות ההוראה, עיצוב ופיתוח פרקטיקות ההוראה והבניית הערכה תומכת למידה ומשקפת את היכולות והידע של הלומד.
ההשתלמות הזו מכוונת להעמיק את הידע הפדגוגי-דיסציפלינרי של מורי ההיסטוריה באמצעות לימוד תכנים רלבנטיים, תכנון, התנסות ומשוב של פרקטיקות הוראה שונות המקדמות הוראת חשיבה ולמידה בדרך החקר בהיסטוריה ויצירת קהילת מורים-עמיתים הלומדים אחד מהשני.
בהשתלמות נתייחס לפרקטיקות הוראה שונות ונחשוב על דרכים וגישות להתאמתן למאפייני הלומדים, לשכבות גיל שונות ולתכנים שונים.