הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
בהשתלמות הפעם נשים דגש על ניהול הלמידה באופן עצמאי, על למידה שיתופית בין הלומדים ועל למידה אחד מהשני (מורים, תלמידים ומנחים ביחד).
נעסוק בתיעוד תופעה רחבה אחת: הבדלים במגוון הציפורים בבתי גידול שונים בסביבה הקרובה. תופעה זו תאפשר בהמשך לבצע חקר מדעי באמצעות תצפיות בדפוסי התנהגות של הציפורים בכל בית גידול לצורך איסוף נתונים שיעזרו לאתר את גורמי המשיכה לבתי הגידול (בביה"ס או ביישוב שלי).