למידה בדרך החקר – חקר ציפורים – תיעוד ב-3 סוגי מדיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מדע וטכנולוגיה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורי מדע וטכנולוגיה ביסודי

  • 09/11/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

בהשתלמות הפעם נשים דגש על ניהול הלמידה באופן עצמאי, על  למידה שיתופית בין הלומדים ועל למידה אחד מהשני (מורים, תלמידים ומנחים ביחד).
נעסוק בתיעוד תופעה רחבה אחת: הבדלים במגוון הציפורים בבתי גידול שונים בסביבה הקרובה.  תופעה זו תאפשר בהמשך לבצע חקר מדעי באמצעות תצפיות בדפוסי התנהגות של הציפורים בכל בית גידול לצורך איסוף נתונים שיעזרו לאתר את גורמי המשיכה לבתי הגידול (בביה"ס או ביישוב שלי).

קהל היעד

מורי א-ו במדע וטכנולוגיה.

מטרות הקורס

  • התנסות בתהליך למידה מעניין (איתור תופעות ותיעודן) המעורר אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה.
  • מתן אוטונומיה לתלמידים בהובלת תיעוד תופעות שמעניינות אותם כהכנה ללמידה לכל אורך החיים.
  • שימוש בכמה ערוצים (מלל, צילום סטילס ווידאו) לתיאור ותיעוד תופעות כדי לגלות פרטים רבים יותר ולשפר איכות התיעוד.
  • התנסות בשיתוף תוצרים אחד עם השני ודיון במליאת הכיתה בתובנות הנובעות מהם. עבודת צוות , חשיבה יצירתית חשיבה ביקורתית.
  • הערכה לשם למידה – שימוש בסרטונים שהוכנו במהלך הלמידה ככלי לעיצוב והערכת הלמידה.
  • להבנות מיומנויות חשיבה ומיומנויות תקשוב, צילום בשילוב למידה חוץ כיתתית בדגש חקר ציפורים

מנחות הקורס

  • ד"ר שרה קלצ'קו מלווה מדעית פדגוגית של תוכנית חקר הציפורים במשה"ח.
  • הדס כץ שדה חן , מובילת תוכנית חקר ציפורים במשרד החינוך MA.
  • עיינה דגן, מורת מדע וטכנולוגיה העוסקת בתחום הציפורים B.Ed.

היקף, מבנה ודרישות לגמול

השתלמות בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש.

לקבלת גמול יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: השתתפות במפגשי הפא"פ, המפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות השונות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.

מועד הפתיחה

הקורס יתחיל בתאריך 9.11 במפגש סינכרוני.

*בסיום כל מפגש סינכרוני הדס תישאר לשעה תמיכה פרטנית.