למידה בדרך החקר – מחשבת ישראל ממ"ד

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מחשבת ישראל ממ"ד במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורי חטיבה עליונה

  • 25/11/2018
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

בשנה האחרונה נערכו שינויים בתכנית הלימודים במחשבת ישראל: נוספה לתכנית הלימודים הגות חכמי המזרח, נפתחה תכנית ניסויית של חזון החמ"ד בראי מחשבת ישראל ובתי ספר רבים הצטרפו ללימודי מחשבת ישראל.

התכניות החדשות והוותיקות מהוות בסיס להעמקה אישית וקבוצתית בכיתה. להעמקה זו יש ביטוי גם בבחינת הבגרות שחלק ממנה נמדדת באמצעות הערכה חלופית.

קורס זה ייתן כלים למורים המעוניינים לרכוש מיומנויות העמקה וחקר בסיסיות שישמשו אותם בהוראת מחשבת ישראל בכיתה כיתה ומענה למורים שילמדו ויעריכו את תלמידיהם באמצעות הערכה חלופית. בהשתלמות נקבל כלי חקר רבים כגון:

  • העמקה בחומרי הלמידה באמצעות חיבור נפשי והזדהות.
  • גירוי תלמידים לשאילת שאלות.
  • איתור מידע ברשת ובקרת מידע.
  • רעיונות למשימות הערכה חלופית.

בנוסף, העולם בו אנו חיים גדוש במידע רב ומגוון המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה. שינויים אלה באים לידי ביטוי בין השאר בתחומי התרבות, הכלכלה, המדע והטכנולוגיה. לצורך התמודדות עם האתגרים ששינויים אלה מציבים בפנינו, עלינו כמורים לאפשר לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה והלמידה שלהם, לפתח כישורים לעבודה צוות, לעודד את הסקרנות הטבעית, וגם להביא לידי ביטוי את היכולות של כל התלמידים.

מנחה הקורס

הרב ידידיה הכהן

מטרות הקורס

  1. לתת מענה למדניות הפדגוגית המתייחסת להערכה חלופית בית ספרית (30 אחוז מציון הבגרות)
  2. להתנסות בהוראת מיומנויות למידה בדרך החקר ובהערכת הלמידה כדרך ליישום למידה משמעותית

קהל היעד

מורי חטיבה עליונה

היקף הקורס, מבנה הקורס ודרישות לקבלת גמול:

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה. בנוסף יתקיים מפגש אחד במתכונת פנים אל פנים (פרטים ימסרו בהמשך), למעט מפגש זה, תהליך הלמידה יתבצע דרך רשת האינטרנט, בקמפוס הווירטואלי של עובדי ההוראה, מביתו של כל משתלם בזמן הנוח לו, במסגרת הזמנים שנקבעו מראש. הקורס מחולק ליחידות לימוד וירטואליות, הכוללות חומרי למידה ומשימות לביצוע.

 

מפגש הפתיחה

הקורס ייפתח ביחידה א-סינכרונית ביום א' ה-25.11.18, בסוף הקורס לקראת מרץ ייערך מפגש פא"פ במטח בתל אביב, פרטים מלאים והתוכנית המלאה יפורסמו בהמשך**