הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
בהשתלמות זו נכיר את שלבי תהליך החקר בשני צירים- כמורה וכתלמיד. נלמד לתכנן את המהלך בכיתה תוך שנכיר אותו באופן אישי ולעומק בעצמנו, נתנסה בכתיבת הצעת חקר, בשאילת שאלות, בחירה וקבלת החלטות, במיזוג טקסטים, כתיבה עיונית ונדון בהתמודדות עם מוטיבציות ברמות שונות של תלמידים בכיתה. גם נכיר יצירות ! נחשוב ביחד על מבנה העבודה, משמעות הסיכום והחשיבות הרבה של הרפלקציה ככלי בתהליך הלמידה.
בהשתלמות נלמד בדרך של התנסות שמדגימה את התהליך שעובר תלמיד ומורה. לצורך כך נכיר גם דרכים בהנחיה. לימוד בדרך החקר הוא חוויה שתלמידים לרוב אינם מכירים, היא מאתגרת, יצירתית ומעוררות מחשבות רבות. כל מי שמתנסה בה, גם אם לעיתים מתקשה בה, יכול להפיק ממנה כלים ותובנות לאין ערוך.