למידה בדרך החקר – ספרות ערבית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ספרות ערבית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לערבית בחטיבת ביניים ובחטיבה עליונה

  • 10/11/2019
  • 60
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

העולם בו אנו חיים גדוש במידע רב ומגוון, המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה. לצורך התמודדות עם האתגרים ששינויים אלה מציבים בפנינו, על מערכת החינוך לאפשר לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה והלמידה שלהם, לפתח כישורים לעבודה צוות, לעודד את הסקרנות הטבעית, וגם להביא לידי ביטוי את היכולות של כל התלמידים.
בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית. השגת יכולת זו בקרב התלמידים מחייבת שינוי בדרכי ההוראה, הלמידה וההערכה (ה.ל.ה). השינוי כרוך במעבר מלמידה המדגישה שינון של מידע, ללמידה משמעותית, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. הלמידה בדרך החקר מבוססת על השקפה זו וניתנת ליישום בכל תחומי הדעת. השתלמות זו תיתן מענה למורים שילמדו ויעריכו את תלמידיהם באמצעות למידה חקרנית.

לצפייה בסרטון המסביר על ההשתלמות לחצו כאן

קהל היעד

מורים לערבית בחטיבת ביניים ובחטיבה עליונה

מטרות הקורס

  1. לתת מענה למדניות הפדגוגית המתייחסת להערכה חלופית בית ספרית (30 אחוז מציון הבגרות).
  2. להכיר את מהות תהליך החקר על מגוון אופניו וסוגיו ולהציג את התמונה הכוללת של נושא החקר.
  3. להתנסות בהוראת מיומנויות למידה בדרך החקר ובהערכת הלמידה כדרך ליישום למידה משמעותית.

נושאים בהם נעסוק בקורס

  • מבוא
  • שאילת שאלות
  • שיטות וכלי מחקר
  • בחירת נושא חקר
  • איתור והערכת מידע
  • מיזוג מידע
  • הצעה לחקר
  • טיעון והסקת מסקנות
  • מיומנויות הערכה בתהליכי חקר
  • המורה כמנחה

מנחת הקורס

הדיל כיאל.

היקף, מבנה ודרישות לגמול

ההשתלמות בהיקף של 60 שעות עם ציון, הכוללים מפגש אחד במתכונת פנים אל פנים שיתקיים בתחילת ההשתלמות (פרטים ימסרו בהמשך), ושני מפגשים סינכרוניים. ההשתלמות מוכרת לאופק חדש ולעוז לתמורה. למעט המפגש פנים אל פנים, כלל תהליך הלמידה יתבצע דרך רשת האינטרנט, בקמפוס הווירטואלי של עובדי ההוראה, מביתו של כל משתלם בזמן הנוח לו, במסגרת הזמנים שנקבעו מראש. ההשתלמות מחולקת ליחידות לימוד וירטואליות, הכוללות חומרי למידה ומשימות לביצוע. משום כך איננו ממליצים להירשם ליותר משתי השתלמויות במקביל ורצוי לא להירשם ליותר משתי השתלמויות בשנה.

דרישות טכניות להשתתפות בהשתלמות:

● מחשב, חיבור לאינטרנט (רצוי גם רמקולים ומיקרופון)

● התמצאות בסיסית בשימוש האינטרנט, דואר אלקטרוני וסביבת ה- Office (רצוי Office גרסת 2007 ומעלה)

● רוחב פס (מהירות החיבור) לפחות MB 1.5

● דפדפן אקספלורר 9 ומעלה ודפדפן גוגל כרום

מפגש הפתיחה

הקורס ייפתח ביחידה א-סינכרונית ביום א' 10/11/2019