הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
הקורס המובא כאן הוא בהיקף של 60 שעות. (חלק א', וחלק ב')
בחלק א', המורים יתנסו בחקר כלומדים, יתוודעו לתהליך ההערכה של תוצרי חקר, יתכננו הפעלה של יחידת לימוד בדרך החקר ויבחנו באופן רפלקיטיבי את תהליך הלמידה שחוו בקורס. כך, המורים ילמדו:
- ילמדו על רמות של חקר ועל שלבי תהליך החקר,
- ילמדו כיצד לבחור נושא/ים המתאימים לחקר וכיצד לנסח שאלת חקר פורייה בתחום הדעת,
- יוכלו להוביל תהליך של למידת חקר בכיתתם, וידעו כיצד להעריך ולציינן את תהליך הלמידה ואת התוצרים של תלמידיהם.
בחלק ב', המורים ילמדו:
- להתנסות כלומדים בשלבי החקר בהקשר דיציפלינארי
- להכיר אסטרטגיות להוראה בדרך החקר
- ליישם את מה שלמדו בהשתלמות ע"י הוראה בדרך החקר עם תלמידים בכיתתם.