הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
הקורס יתמקד באופן יישום תהליך למידת חקר מובנה בעברית בקרב התלמידים בכיתות השונות כמעבר מלמידה המדגישה שינון של מידע, ללמידה משמעותית, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. למידת חקר תומכת בדרישות ההערכה הבית ספרית כחלק מהמודל של בחינת הבגרות בעברית וההערכה החלופית (70%+30%), וגם כחלק מהתכנית הכללית החדשה "עברית על הרצף", שבה רוב החלופות המרכזיות ללמידה ולהערכה מבוססות על מרכיבים של למידת חקר.
בקורס שלנו נכיר את המאפיינים ונלמד את המיומנות השונות הנדרשות בתהליך החקר וכן נתנסה באופן מעשי בכיתות בתהליך החקר עצמו מנקודת מבטו של התלמיד ושל המורה. הקורס יספק תמיכה וליווי להתנסות הממשית בכיתה