למידה בדרך החקר – עמיות יהודית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תרבות יהודית-ישראלית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורי כיתות ה-ז לתרבות יהודית-ישראלית

  • נובמבר 2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

הרגע הטוב ביותר ללמוד דבר חדש הוא הוא כאשר העיניים נפערות בסקרנות.  "רגע ההצתה" הזה יכול להוביל אל אחת מצורות הלימוד המתגמלות והמוסריות ביותר, הלוא היא למידה מבוססת חקר. רעיון זה מקבל משנה תוקף בהקשר של עמיות יהודית; הנושא שעוסק בזהות הפרט בתוך עמו, וביחסי הגומלין בעולם היהודי. בקורס מט"ח המקוון תוכלו להתנסות ב"רגעי הצתה", ללמוד לייצרם בעצמכם ובעיקר להשתמש בהם לרכישת סוגיות נבחרות של חקר.

הקורס מותאם לתכנית הלימודים של נושא עמיות יהודית בתחום הדעת תרבות יהודית-ישראלית, יתָרגל למידת עמיות בסביבה מבוססת טכנולוגיה ויציב שאלות מכוננות זהות במציאות בת זמננו. הוא יעודד מחשבה ביקורתית, שיח עמיתים ותרגום של רעיונות למעשה חינוכי. תהליך הלמידה יכלול מפגש עם מגוון של ביטויי עמיות. בכללם עמיתים בתפוצות, טקסטים מקוריים מן העולם היהודי, סרטים ותמונות. אנו מזמינים אתכם, משתלמים יקרים, להתנסות בחקר מבוסס עמיות יהודית על מנת שתוכלו לעסוק בזאת גם בכיתותיכם.

מטרות הקורס

  1. התנסות במיומנויות חקר בנושא עמיות יהודית.
  2. היכרות עם לימודי העמיות בתכנית הלימודים של תחום הדעת תרבות יהודית-ישראלית.

קהל היעד

מורי כיתות ה-ז לתרבות יהודית-ישראלית

מנחת הקורס

גב' לורי אברמסון, מומחית בלמידה מבוססת טכנולוגיה וחוצת יבשות

היקף ומבנה הקורס

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון,  תהליך הלמידה מתקיים באופן מקוון בקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה של מטח, ומכיל יחידות למידה סינכרוניות וא-סינכרוניות.

דרישות לקבלת גמול

על המשתתפים להיות נוכחים בכל המפגשים שיתקיימו, ולבצע את המשימות המתוקשבות על מנת לקבל אישור השתתפות המוכר לגמול. חובת השתתפות פעילה ורציפה חלה על כל המשתלמים.

בתוך כל יחידה יופיעו משימות לביצוע, הקשורים להתנסות ולהטמעת הכלים והחומרים שפותחו בהשתלמות. בסוף ההשתלמות יגישו המשתלמים משימת סיכום על מנת להיות זכאים לגמול השתלמות.

מועד הפתיחה

פרטים על מועד פתיחת הקורס יימסרו בהמשך.