למידה בדרך החקר תנ"ך ממלכתי- יוסיף חקר יוסיף דעת

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תנ"ך ממלכתי
  • מורים לתנ"ך ממלכתי ביסודי ועל יסודי

  • 06/12/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול יחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי במזכירות הפדגוגית.

בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית. יכולת זו תסייע להם להתאים את עצמם למציאות משתנה ולקבל החלטות שקולות. השגת יכולת זו בקרב התלמידים מחייבת  שינוי בדרכי ההוראה, הלמידה וההערכה (ה.ל.ה). השינוי כרוך במעבר מלמידה המדגישה שינון של מידע, ללמידה משמעותית, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. הלמידה בדרך החקר מבוססת על השקפה זו וניתנת ליישום בכל תחומי הדעת. כיום, ניתן למצוא במערכת החינוך "איים" של למידה משמעותית בדרך החקר.

העולם בו אנו חיים גדוש במידע רב ומגוון, המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה. שינויים אלה באים לידי ביטוי בין השאר בתחומי התרבות, הכלכלה, המדע והטכנולוגיה. לצורך התמודדות עם האתגרים ששינויים אלה מציבים בפנינו, על מערכת החינוך לאפשר לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה והלמידה שלהם, לפתח כישורים לעבודה צוות, לעודד את הסקרנות הטבעית, וגם להביא לידי ביטוי את היכולות של כל התלמידים.

השתלמות זו תיתן מענה למורים שילמדו ויעריכו את תלמידיהם באמצעות למידה חקרנית.

מטרות הקורס

  • לתת מענה למדיניות הפדגוגית המתייחסת להערכה חלופית בית ספרית (30 אחוז מציון הבגרות).
  • להכיר את מהות תהליך החקר על מגוון אופניו וסוגיו, ולהציג את התמונה הכוללת של נושא החקר.
  • להתנסות בהוראת מיומנויות למידה בדרך החקר בכיתה.
  • לרכוש כלים ולהתנסות בתכנון ובהנחיית למידת בכיתה.רחלה דרור,  דליה בליימן

קהל היעד

  • מורים לתנ"ך (שלא השתתפו בעבר בהשתלמות למידת חקר בתנ"ך), ובעיקר מורים המלמדים במסגרת תמ"ר – תכנית ממירת בגרות  (כולל 'חלוצי הערכה').
  • ההשתלמות מתאימה לכל מורה המעוניין ליישם בכיתתו למידת חקר (יסודי ועל-יסודי).

מנחות הקורס

רחלה דרור ודליה בליימן

היקף, מבנה ודרישות לגמול

30 שעות עם ציון, המוכרות לעוז לתמורה ו/או אופק חדש.

הקורס מקוון כולו, יכלול מפגשים סינכרוניים ומפגשים א-סינכרוניים (יחידות ללימוד עצמאי).

כנדרש ע"י משרד החינוך לצורך הכרה וזכאות לגמול, קורסים מקוונים מחייבים 100% נוכחות וביצוע מטלות. בקורס תידרשו ליישום כמה כלים ניהוליים, לרבות משימת סיכום ורפלקציה.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ב- 6.12.20 ביחידה א-סינכרונית.

רישום לקורס

שימו לב לאחר הרישום ל"ורוח נכון" יש להיכנס לסביבה (קישור לסביבה יישלח ב25/10) ולהירשם לעסקה חבילה (הקורס בו תרצו להשתלם).

חשוב לדעת

שימו לב! בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס כולל משימת סיכום.