"ספרות – לא מה שחשבת"

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ספרות במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לספרות בחט"ב וחט"ע

  • 25/11/2018
  • 60
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית. יכולת זו תסייע להם להתאים את עצמם למציאות משתנה ולקבל החלטות שקולות. השגת יכולת זו בקרב התלמידים מחייבת  שינוי בדרכי ההוראה, הלמידה וההערכה (ה.ל.ה). השינוי כרוך במעבר מלמידה המדגישה שינון של מידע, ללמידה משמעותית, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. הלמידה בדרך החקר מבוססת על השקפה זו וניתנת ליישום בתחום הדעת ספרות. כיום, ניתן למצוא במערכת החינוך יותר ויותר למידה משמעותית בדרך החקר.

העולם בו אנו חיים גדוש במידע רב ומגוון, המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה. שינויים אלה באים לידי ביטוי בין השאר בתחומי התרבות, הכלכלה, המדע והטכנולוגיה. לצורך התמודדות עם האתגרים ששינויים אלה מציבים בפנינו, על מערכת החינוך לאפשר לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה והלמידה שלהם, לפתח כישורים לעבודת צוות, לעודד את הסקרנות הטבעית, וגם להביא לידי ביטוי את היכולות של כל התלמידים.

קורס זה ייתן מענה למורים שילמדו ויעריכו את תלמידיהם באמצעות למידה חקרנית.

קהל היעד

מורים לספרות בחט"ב וחט"ע

מטרות הקורס

  1. לתת מענה למדיניות הפדגוגית המתייחסת להערכה חלופית בית ספרית
  2. להכיר את מהות תהליך החקר על מגוון אופניו וסוגיו
  3. להתנסות בהוראת מיומנויות למידה בדרך החקר בכיתה בתחום הספרות

מנחת הקורס

רננית חננאל

היקף ומבנה הקורס

הקורס בהיקף של 60 שעות עם ציון, מוכר ל"אופק חדש" ול"עוז לתמורה". הקורס כולל מפגשים סינכרוניים, ומפגשים א- סינכרוניים. (פירוט המפגשים והתאריכים ישלחו בהמשך)

דרישות הקורס לגמול

לקבלת גמול  יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: השתתפות במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות השונות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.

מועדי הקורס

מועד פתיחה:  25/11/2018 ביחידה א-סינכרונית בקמפוס הוירטואלי.