הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
טענה רווחת היא שבית הספר אינו מכשיר את תלמידיו למיומנויות הנדרשות במאה ה-21 הכוללות בין היתר יצירתיות וחדשנות, אוריינות מידע, פיתוח לומד עצמאי ועבודת צוות והוא עוסק בתכנים לא רלוונטיים לחיי הלומדים.
PBL – למידה מבוססת פרויקטים מאפשרת לימוד ערכי, עם מעורבות פעילה של התלמיד המתנסה במגוון רחב של מיומנויות והרגלים בנושא רלוונטי לחייו. בקורס זה כל מורה יבחר לתכנן פרויקט סביב שאלה אמיתית שמסקרנת אותו, שיש לה ערך לחברה. תוצרי הפרויקט יהיו התשובה לשאלה והם יוצגו לקהל בדרך יצירתית.
להלן דוגמאות לפרויקטים בתחום הדעת:
- איך אפשר לנצח את מחלת הסרטן? התוצר- כנס מומחים
- איזה בסיס ביולוגי יש לתרופות סבתא? התוצר- יריד תרופות ותועמלנים
- בעד ונגד חיסונים, התוצר- פליירים דפי מידע לציבור למגון חיסונים
- סמים ברכה או קללה? תוצר- תשדירי שירות
בתהליך הכנת התוצר התלמידים רוכשים ידע אקדמי מעבר לתוכנית הלימודים והזדמנות להטמעת מיומנויות והרגלים החשובים להתפתחותם האישית לעולם המחר. התהליך כולו ילווה במשוב ובהערכה.