הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
למידה מבוססת פרויקטים PBL, מאפשרת לימוד עם מעורבות פעילה של התלמיד המתנסה במגוון רחב של מיומנויות והרגלים בנושא רלוונטי לחייו. בקורס זה כל מורה יבחר לתכנן פרויקט אשר יפעיל עם תלמידיו בכיתה. הפרויקט יהיה סביב שאלה אמיתית שמסקרנת אותו, ושיש לה ערך לחברה. התוצרים אשר התלמידים יפיקו במסגרת הפרויקט יהיו התשובות שלהם לשאלה והם יוצגו לקהל בדרך יצירתית.
דוגמאות לפרויקטים בביולוגיה:
- איך אפשר לנצח את מחלת הסרטן? התוצר- כנס מומחים
- איזה בסיס ביולוגי יש לתרופות סבתא? התוצר- יריד תרופות
- בעד ונגד חיסונים, התוצר- פליירים, דפי מידע לציבור למגוון חיסונים
- סמים ברכה או קללה? התוצר- תשדירי שירות
המורים בקורס ילמדו כיצד לתכנן פרויקט וכיצד להנחות את תלמידיהם בתהליך של למידה מבוססת פרויקטים עד להצגת התוצרים.
בתהליך הפקת התוצרים התלמידים רוכשים ידע אקדמי מעבר לתוכנית הלימודים והזדמנות להטמעת מיומנויות והרגלים החשובים להתפתחותם האישית לעולם המחר. התהליך כולו ילווה במשוב ובהערכה.