הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
למידה מבוססת פרויקטים (PBL) מאפשרת לתלמיד/ה מעורבות פעילה ואמיתית בתהליך הלמידה, התנסות במגוון רחב של מיומנויות והרגלים בנושאים שרלוונטיים לחייו/ה, ורכישת ידע אקדמי מעבר לתוכנית הלימודים. למורה היא מאפשרת יצירה, התחדשות והתלהבות מהוראת ביולוגיה בדרך משמעותית ומרגשת. השילוב של האתגר וההנאה הן למורה והן לתלמיד מוביל ללמידה עדכנית המתאימה לתקופת הקורונה, ובכלל.
בקורס נלמד, שלב אחר שלב, כיצד מתכננים פרויקט בביולוגיה סביב שאלה מציאותית, שמסקרנת את המורה ואת התלמידים/ות, ושיש לה ערך לחברה. נלמד כיצד להנחות את התלמידים/ות בתהליך של למידה-מבוססת-פרויקטים, נרכוש את הכלים הנדרשים להוראת הפרויקט בכיתה, ונוציא אותו לפועל. התוצרים אשר יופקו במסגרת הפרויקט יוצגו לקהל המשתלמים/ות בדרך יצירתית. התהליך כולו ילווה במשוב ובהערכה.
דוגמאות לשאלות של פרויקטים בביולוגיה:
-איך אפשר לנצח את מחלת הסרטן? התוצר- כנס מומחים
-איזה בסיס ביולוגי יש לתרופות סבתא? התוצר- יריד תרופות
-בעד ונגד חיסונים, התוצר- פליירים, דפי מידע לציבור למגוון חיסונים
-סמים- ברכה או קללה? התוצר- תשדירי שירות