למידה מבוססת פרויקטים (PBL) במוסיקה לבתי הספר היסודיים

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מוסיקה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים המלמדים בבית הספר היסודי

  • 28/02/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

ימ"ה? מחמ"אה? משולש PBL? שאלה פורייה? ציר זמן?
רוצים ללמוד שפה חדשה להערכה חלופית???

מודל ה-PBL הוא אמצעי ללמידה התנסותית וחווייתית המאפשר עבודה על מיומנויות של המאה ה-21 כמו חשיבה יצירתית, למידה פעילה, עבודה בקבוצות, משוב עמיתים.
ה-PBL מוסיקה הוא בראש וראשונה למידה התנסותית המשלבת עשיה יצירתית שבסופה תוצר רפרזנטטיבי- ערב תוצרים המשלב ביצוע מוסיקלי ומרכיבים עיוניים/מחקריים
המורים שילמדו בקורס זה יכירו את עקרונות ה-PBL ויתנסו ביישום תהליך מקוצר בכיתותיהם. זאת, תוך ליווי מקצועי של מנחה מומחה בתחום הדעת ובהוראת PBL, לצד שיח עמיתים.

לצפייה בסרטון המסביר על מודל PBL לחצו כאן.

מצורפת דוגמא ל-PBL  במוסיקה יסודי:
מוסיקה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

למי מיועד הקורס?

  • למורים המלמדים בבית ספר יסודי.
  • למורים המעוניינים ללמוד דרכי הוראה חלופיות שבהם התלמיד הופך להיות אקטיבי, חוקר, ועובד בעבודת צוות בעוד המורה הופך להיות מורה-מנחה.
  • למורים המעוניינים להפוך חלום למציאות וללמד נושא מוזיקלי שקרוב לליבם.
  • למורי המוסיקה בבית הספר היסודי המעוניינים לעורר את היצירתיות החבויה בהם ולהגשים אותה.

כיצד תשלב/י את ה-pbl בהוראה שלך ולמי זה מתאים?

במסגרת השעות הפרטניות, בקבוצות מיקוד, בקבוצות אמירים. ה-pbl  מתאים מאוד למורים המעוניינים בפרויקט סיום מושקע על הזמר העברי לתלמידי כיתות  ה' ו'

מה נלמד וכיצד נלמד?

  • בחירת שאלה פוריה – שאלה פתוחה ומעוררת שתפקידה להניע את תהליך הלמידה לדוגמא: מי אני שיר ישראלי? מה נשמע בעוד 20 שנה? מהי מוסיקה מזרחית?
  • ימ"ה – הגדרת הידע, המיומנות וההרגלים אותם אנו מעוניינים להקנות לתלמידים.
    מהו הידע שאנו רוצים שהתלמיד ירכוש
    אילו מיומנויות אנו רוצים שהתלמיד יירכש?- מיומנויות המאה 21
    עבודת צוות, יכולת רפלקטיבית, כיצד לאסוף ולמזג מידע ברשת, מהי פרזנטציה טובה?
    הרגלים – עמידה בזמנים, הדדיות, מחויבות אישית וקבוצתית, שיתוף פעולה.
  • תכנון ציר הזמן- תכנון הזמן בדרך של "הנדסה הפוכה" כלומר- מסוף תהליך הלמידה מבוססת פרויקטים (PBL) לתחילתו. לדוגמא: התוצר הסופי שאנו מעונינים להשיג הוא מופע מוסיקלי, הפקת סרטון, כתיבת מצגת, הצגת תערוכה הנלווית למופע מוזיקלי. בהתאם לכך נתכנן את הלמידה.
  • הערכה – לאורך הדרך נעצור לתחנות הערכה של תהליך הלמידה ולרפלקציה.
  • תכנון משימות חקר הלמידה ב – PBL היא בקבוצות ובדרך החקר. המשימות יוצגו ע"י התלמידים בפרזנטציות ויוערכו באמצעות משוב עמיתים (משוב בו התלמידים ממשבים את חבריהם).
  • ערב/ בוקר תוצרים – תצוגה של הלמידה ושל התוצרים הסופיים בפני קהל והערכה סופית.

מנחה הקורס

רון אתר

מבנה הקורס

הקורס הוא מקוון ובהיקף 30 שעות. הוא בנוי ממפגש פנים אל פנים, יחידות אסינכרוניות (שמתפרסמות באתר הקורס) ושני מפגשים סינכרוניים.

את היחידות האסינכרוניות המשתלמים יקראו בזמנם החופשי ולכל אחת מהן נלווית משימה להגשה.
שני המפגשים הסינכרונים יערכו בשעות הערב (בין השעות 20:30-22:00) וההשתתפות בהם היא חובה.

דרישות הקורס

לקבלת גמול יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: השתתפות במפגשי פא"פ, מפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות השונות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.
שימו לב שמורה שהשתתף בשנים הקודמות בקורס PBL וקיבל גמול עבור קורס זה, לא יוכל לקחת בה חלק בשנית.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ביום חמישי ה-28.2.19 במפגש סינכרוני, יתר מועדי הקורס יפורסמו בהמשך

אז בואו והצטרפו אלינו לקורס מסוג אחר – ייחודי יצירתי ומעניין שיקנה לכם דרך שונה להוראה בכיתה!!!