"רֵד לְעֹמֶק שְׁאֵלוֹת – וְתַגְבִּיהַּ לַעֲלוֹת!" (חנניה רייכמן)
החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!
- ספרות ממלכתי
-
מורים לספרות בבתי הספר העל-יסודיים ומורים לספרות המעוניינים המעוניינים להתחדש בדרכי ההוראה וההערכה ולשלב בעבודתם את דגם ה־PBL
- 26/10/2022
- 30
אודות הקורס
הקורס הוא במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מט"ח.
מהוPBL ?
PBL – Project Based Learning.
זו שיטה של 'למידה מבוססת פרויקטים' שהתגבשה מתוך רעיונותיו של ההוגה החינוכי ג'ון דיואי ותלמידו ויליאם קילפטריק, והיא בראש ובראשונה למידה התנסותית, מבוססת פרויקטים, המשלבת עשייה יצירתית ולמידה מתוך העשייה.
במסגרת ההשתלמות יתנסו הלומדים ביצירת תוצר או פרויקט על־פי מאפייני המודל.
מטרות הקורס
- חשיפה לעקרונות ומושגים העומדים בבסיס הלמידה מבוססת פרויקטים (PBL), והתאמתם לתחום הדעת ספרות. חשיפה לדוגמאות מהשטח של פרויקטים לימודיים שהם חלופה לבגרות.
- התנסות ביצירת פרויקט, "מודלינג" להוראת הפרויקט בכיתה.
- התנסות בהוראת ספרות על פי הדגם של PBL ובהנחייתו בכיתת הלימוד. הוראה-למידה המבוססת על טקסטים ספרותיים מתוך תוכנית הלימודים בספרות לביה"ס העל-יסודי.
- פיתוח והדרכה של לימוד עצמאי ומונחה בקרב המורים והתלמידים.
מנחות הקורס
אורית מסינגר וליאת רבינוביץ', מורות לספרות.
היקף ומבנה הקורס
ההשתלמות בהיקף של 30 שעות עם ציון מוכרת לאופק חדש ולעוז לתמורה וכוללת מפגשים סינכרוניים וא־סינכרוניים, כפי שיפורסם בסילבוס הקורס.
דרישות לקבלת גמול
יש לקחת חלק פעיל בכל המפגשים, בביצוע משימות לאורך ההשתלמות ובהגשת מטלת סיכום.
מועד פתיחת הקורס
הקורס ייפתח ב26.10.22, א' בחשוון תשפ"ג במפגש סינכרוני.
חשוב לדעת
בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס, כולל משימת סיכום.