"אי אפשר ללמד אדם דבר. ניתן רק לעזור לו לגלות זאת מתוך עצמו." – גלילאו גליליי
החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!
- ספרות במודל "איחוד מול ייחוד"
-
מורי ספרות בבתי הספר העל-יסודיים
- 04/11/2019
- 30
אודות הקורס
הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
PBL – ראשי תיבות של: Project Based Learning – למידה מבוססת פרויקטים. שיטה זו התגבשה מתוך רעיונותיו של ההוגה החינוכי ג'ון דיואי ותלמידו ויליאם קילפטריק, והיא בראש ובראשונה למידה התנסותית, מבוססת פרויקטים, המשלבת עשיה יצירתית ולמידה מתוך העשיה.
לצפייה בסרטון המדגים שימוש במודל PBL בתהליך הלמידה בספרות לחצו כאן. להסבר אודות הפרויקט המופיע בסרטון לחצו כאן.
במסגרת ההשתלמות, יתנסו הלומדים בתכנון פרויקט ע"פ מאפייני המודל.
קהל היעד
- מורי ספרות בבתי הספר העל-יסודיים (מורים אשר לא השתתפו וקיבלו גמול בהשתלמות למידה מבוססת פרויקטים בשנים קודמות).
- מורים לספרות המעוניינים להתחדש בדרכי ההוראה ולשלב בעבודתם את דגם ה-PBL.
- מורים לספרות במסלול "חלוצי הערכה"/ תמ"ר.
מטרות הקורס
- חשיפה לעקרונות ומושגים העומדים בבסיס הלמידה מבוססת פרויקטים (PBL), התאמתם לתחום הדעת ספרות וחשיפה לדוגמאות מהשטח.
- התנסות בתכנון פרויקט לקראת יישומו בכיתה – הוראה-למידה המבוססת על טקסטים ספרותיים מתוך תכנית הלימודים בספרות לביה"ס העל-יסודי.
מנחת הקורס
חגית ג'רבי.
היקף ומבנה הקורס
הקורס הינו בהיקף של 30 שעות עם ציון. מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה וכולל מפגשי פנים אל פנים. כל שאר תהליך הלמידה מתקיים ברשת האינטרנט בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. ההשתלמות מחולקת ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות מפגשים סינכרוניים וא-סינכרוניים (ראו בתכנית ההשתלמות המצורפת), חומר תיאורטי ומשימות לביצוע.
דרישות הקורס
לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון חובה להשתתף במפגשי "פנים אל פנים", להשתתף בכל המפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת), לקרוא את חומרי הלמידה באתר ההשתלמות ולבצע את כל המשימות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.
מועד פתיחת הקורס
הקורס ייפתח ביום שני 4/11/2019, ביחידה א-סינכרונית.