למידה מבוססת פרויקטים (PBL) – ספרות

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ספרות במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורי ספרות בחטיבה עליונה

  • 03/11/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

המשתלמים ייחשפו לעקרונות הלמידה המשמעותית באמצעות פרויקטים – PBL, יכירו את מושגי היסוד ודרכי הטמעת הלמידה המשלבת פרויקטים,
ויבינו את ייחודיות השיטה: 

מתי כדאי לבחור בדרך למידה המשלבת פרויקטים?

ניהול הפרויקט: כיצד מנסחים שאלה פורייה? מהי מטלת ביצוע? 

לומד וקהילה: כל הדרכים לקראת הצגת הלמידה?
כיצד נקבע ציר הזמן לביצוע הפרויקט?

כיצד נבנה המחוון?

מהי רפלקציה, ומדוע היא חייבת להיות חלק מהתהליך?

קהל היעד

  • מורים לספרות – חטיבה עליונה כיתות י' – י"ב.
  • מתאים למורים שמבקשים ללמד באמצעות פרויקטים –  למידה משמעותית, הן במסגרת ההערכה החלופית, והן בתכנית תמ"ר – תלקיט וחלוצי הערכה.

מטרות הקורס

  1. חשיפה לעקרונות ומושגים העומדים בבסיס הלמידה מבוססת פרויקטים (PBL), התאמתם לתחום הדעת ספרות וחשיפה לדוגמאות מהשטח.
  2. התנסות בתכנון פרויקט לקראת יישומו בכיתה – הוראה-למידה המבוססת על טקסטים ספרותיים מתוך תכנית הלימודים בספרות לביה"ס העל-יסודי.

מנחת הקורס

אורלי אלפסי – מדריכה מחוזית חיפה.

היקף ומבנה הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות עם ציון. מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה.

תהליך הלמידה מתקיים ברשת האינטרנט בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. ההשתלמות מחולקת ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות מפגשים סינכרוניים וא-סינכרוניים (ראו בתכנית ההשתלמות המצורפת).

דרישות הקורס

  • השתתפות בשני המפגשים
  • ביצוע המטלות
  • הגשת עבודת סיכום

מועד פתיחת הקורס

הקורס ייפתח ב 3/11/2020, במפגש סינכרוני.