הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
"תארו לעצמכם עולם שבו לכל אדם יש גישה חופשית למכלול הידע האנושי…" (מתוך ויקימדיה ישראל)
מצב נתון: תלמידים במגמות ביולוגיה ברחבי הארץ משתמשים באינציקלופדיה החופשית ויקיפדיה לצורכי הלימוד שלהם במסגרת בית הספר. מורים רבים אינם מודעים למימדים של ויקיפדיה ולתהליכי תיקוף המידע שמתרחשים מאחורי הקלעים שלה, ולכן לא תמיד סומכים על מהימנות הערכים הקיימים בה.
אבל מה אם…
נכיר את מבנה האינצקלופדיה ואת תהליכי בניית הידע בה?
נילמד איך להנחות את התלמידים לקרוא ערך בקריאה ביקורתית, להרהר בכתוב בו ואולי אפילו לערער עליו?
איזו השפעה תהיה לתהליכים האלה על התלמידים שלנו?