מאחורי הקלעים השקופים של ויקיפדיה – עבר, הווה, עתיד בהסטוריה חמ"ד

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • היסטוריה חמ"ד במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מחנכים להיסטוריה בחמ"ד, חטיבה עליונה

  • 05/11/2017
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

"תארו לעצמכם עולם שבו לכל אדם יש גישה חופשית למכלול הידע האנושי. זה מה שאנחנו עושים." (מתוך אתר עמותת ויקימדיה ישראל)

"חוכמת ההמונים ככלי הוראה הופכת את התלמיד למצוי בעולם האמונות והדעות.
על ידי כך התלמיד הופך לאזרח בכפר הגלובלי, אזרח בוחר ויוזם של עמדות ותהליכים ולא רק נגרר או שולף סיסמאות.
ככל שהתלמיד והמורה יכירו את ויקיפדיה לעומק ואת המורכבויות שהיא מכילה כך תפתח בפניו הפריזמה של הידע והדעת ותיצור בו את הצימאון והרצינות להיות מוביל דעת ובחירי.
בהצלחה לכולנו במהלך המשמעותי הזה".

מדברי אחד הלומדים בקורס שהתקיים בשנת תשע"ז

קהל היעד

מחנכים להיסטוריה בחמ"ד, חטיבה עליונה

מנחה הקורס

רקפת כהן-ענזי, מדריכה מרכזת ליחידות ההגבר בהיסטוריה בחמ"ד

מסגרת הקורס

ציר זמן מעודכן

מטרות הקורס

  • הנגשת ויקיפדיה ותכניה למורה להיסטוריה ככלי פדגוגי ואמצעי למידה, הוראה והערכה.
  • היכרות לעומק עם ערכי ויקיפדיה ודרכי הפעלתה.
  • רכישת כלים המסייעים לפתח ראייה ביקורתית למאגרי המידע השיתופיים של ויקיפדיה.

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה. כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. ההשתלמות מחולקת ל-7 יחידות לימוד וירטואליות הכוללות חומר תיאורטי ומשימות לביצוע, וכוללת שני מפגשים סינכרוניים. לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש לבצע את כל המשימות באתר ההשתלמות, כולל משימת הסיכום.

חשוב לדעת

מועדי הקורס המלאים: 

  • פתיחת הקורס – ט"ז בחשוון תשע"ח, 5.11.2017
  • סינכרוני ראשון – ט"ו בכסלו תשע"ח, 3.12.2017
  • סינכרוני שני – כ' בטבת תשע"ח, 7.1.2018
  • סיום הקורס – י' באדר תשע"ח, 25.2.2018
  • הגשת משימת הסיכום – ב' בניסן תשע"ח, 18.3.2018

שימו לב – בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.