הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
במקצוע הכימיה התלמידים נדרשים לדבר בפני קהל בעת ההערכה של מעבדת החקר (במעמד הבחינה בעל פה ובמהלך הלמידה השוטפת), בהוראת נושאים מתוכנית הלימודים ל-55%, בהערכה של נושאים מתוך ה-30%, בתחרויות שונות כמו: "יש לנו כימיה", בכנסים אזוריים, בכימיאדה, באירועים בית ספריים שונים כמו הצגת המגמה לתלמידי כיתה ט', בערב מגמה, בימי שיא או באירועים שמתקיימים בקהילה שבהם משתתפות אוכלוסיות שאין להן ידע בכימיה כמו: בתי אבות, תלמידי בתי ספר יסודיים או חטיבות ביניים. דיבור בפני קהל בכל אחד מהאירועים הללו דורש מן התלמידים הכנה ותכנון, על מנת להציג ידע באופן אפקטיבי, קצר וממוקד תוך התאמת התכנים לקהל, בהלימה למטרות של הדיבור.
דיבור בפני קהל היא אחת ממיומנות המאה ה-21, היא חוצה דיסציפלינות. מטרת השתלמות זו היא להציג בפני המורים לכימיה דרך סדורה וממוקדת לפיתוח של מיומנות זו בקרב תלמידים באמצעות שילוב דיבור בפני קהל במגוון של הזדמנויות בכיתה ההיברידית (הפיסית והמקוונת). בניגוד לדעה הרווחת גם מי שלא נולד עם כישרון וורבלי וביטחון עצמי יכול לפתח אסטרטגיות של פרזנטציה ודיבור מול קהל.
בהשתלמות "מדברים כימיה – דיבור בפני קהל למורי הכימיה" במודל מקוון איחוד מול ייחוד, תרכשו את מיומנויות הרטוריקה אותן תוכלו לשלב בתהליכי הוראה, למידה והערכה בכימיה בהקשרים לימודיים מגוונים (בכיתה, ובשיעור מקוון). כמו כן תקבלו כלים להקנות באופן מובנה מיומנות של דיבור בפני קהל לתלמידיכם. פיתוח מיומנויות אלה בקרב התלמידים תורם משמעותית לעיבוד המידע, להבנה מעמיקה של התכנים וללמידה כולה, ותוכל לשרת את תלמידיכם בחייהם הבוגרים בעתיד. אתם יכולים ללמוד וללמד אותן.