הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
הוראת אזרחות עוסקת בתפיסות תיאורטיות ובגישות מחקריות בנושאים כמו לאומיות ודמוקרטיה, זכויות אדם ושיטות ממשל, בניתוח מצבים ובבחינת אירועים אקטואליים. היא משלבת הערכה באמצעות מבחן והערכה חלופית.
הקורס עוסק בהערכה החלופית- מטלת הביצוע, המתמקדת בחלק היצירתי של הלמידה המשמעותית. הקורס משלב מפגש פנים אל פנים ומחולק ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות סרטונים, חומר תאורטי, הסברים והבהרות ומשימות לביצוע, המשימות יועלו לקבוצות הדיון כבסיס לשיח ולגיבוש תובנות מקצועיות.
מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית ובאופן ממוקד יותר: לסוגי תהליכי הל"ה (הוראה, למידה, הערכה) השמים במרכזם תהליכים של חקר פעיל בתחום הרלוונטי לתלמידים. במרכז מטלת ביצוע נמצאת: בעיה אזרחית, אקטואלית ורלוונטית , אותה התלמידים חוקרים ולומדים על מנת להציע לה פתרון. המורים יתנסו במתודולוגיה של מטלת הביצוע וירכשו כלים להנחיית תהליך של למידה משמעותית והערכה חלופית.