הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
דמיינו ש…
התלמידים שלכם ייחשפו לתכני הלימוד וכתוצאה מכך ישאלו שאלות משמעותיות על הימיום, ירצו להבין דברים ויקחרו מתוך מוטיבציה, הם יחושו שייכות של חומר הלימוד לעולמם ויפתחו מסוגלות להתמודדות עם אתגרי הלמידה בתחום הדעת.
דמיינו הם יראו הלכה למעשה איך באות לידי ביטוי ביומיום סוגיות שעולות מתכני השיעורים בכיתה, שילמדו לאסוף מידע, לחקור, לתקף, להסיק מסקנות ולהציג תוצר משמעותי ורלוונטי הן לחומר בכיתה והן לחייהם?
אז מהי מטלת ביצוע ואיך כל זה קשור?
מטלת ביצוע היא חלק מהאסכולה של הערכה חלופית, הזוכה בשנים האחרונות לתשומת לב רבה בהוראה.
עיקרה של מטלת הביצוע היא שאלה מעשית,, אותה התלמידים נדרשים לחקור ולגבש הצעה לפתרון יישומי שלה. זהו תהליך מסוג הל"ה (הוראה-למידה-העברה), אשר מעמיד במרכז תהליכי חקר רלוונטיים לעולמם של התלמידים, עידוד עשייה יצירתית, וטיפוח השיח הקבוצתי.
מטלת הביצוע בתחום הספרות האנגלית מחברת בין עולם המשל לעולם המעש. מטלת הביצוע לא דורשת מהמורה 'להמציא את הגלגל' אלא להיפגש עם דוגמאות של מורים שכבר התנסו במודל בתחומי דעת שונים. בקורס נוכל להתנסות במטלת ביצוע ובהנחיית תלמידים לביצוע עבודה משמעותית ועשירה שכזו, וכן להתנסות בהערכה ובציינון של מטלות מסוג זה.
אז למה לדמיין? בוא/י ללמוד איך עושים את זה בצורה מקצועית, ממוקדת וגם נעימה!
The following course is for High School English teachers who have been teaching the Literature LOG for at least 2 years and are interested in exploring and implementing the option of the Literature Initiative, which is worth 26% of the Bagrut and in fact is an alternative to the LOG.
The course includes; one face-to-face session and seven online sessions. The online and synchronous sessions can be accessed by internet from the teachers’ homes.
The course is divided into virtual learning sessions, which include; lectures, videos, theoretical articles and assignments. Each completed assignment will be the source of discussion throughout the course and the trigger for professional insights.
Problem Based Learning Tasks are defined as Alternative Based Assessment, which encourages a process of active research about issues that are relevant to the students’ world. The central component of problem-based learning is a practical issue that is relevant to the students’ lives, not a theoretical issue. The students need to research and study the problem in order to suggest a solution.