מטלת ביצוע באנגלית – החוויה היישומית שמתוך הספרות

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • אנגלית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים מקצועיים לאנגלית בחטיבה העליונה

  • 11/11/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

דמיינו ש…

התלמידים שלכם ייחשפו לתכני הלימוד וכתוצאה מכך ישאלו שאלות משמעותיות על הימיום, ירצו להבין דברים ויקחרו מתוך מוטיבציה, הם יחושו שייכות של חומר הלימוד לעולמם ויפתחו מסוגלות להתמודדות עם אתגרי הלמידה בתחום הדעת.

דמיינו הם יראו הלכה למעשה איך באות לידי ביטוי ביומיום סוגיות שעולות מתכני השיעורים בכיתה, שילמדו לאסוף מידע, לחקור, לתקף, להסיק מסקנות ולהציג תוצר משמעותי ורלוונטי הן לחומר בכיתה והן לחייהם?

אז מהי מטלת ביצוע ואיך כל זה קשור?

מטלת ביצוע היא חלק מהאסכולה של הערכה חלופית, הזוכה בשנים האחרונות לתשומת לב רבה בהוראה.

עיקרה של מטלת הביצוע היא שאלה מעשית,, אותה התלמידים נדרשים לחקור ולגבש הצעה לפתרון יישומי שלה. זהו תהליך מסוג הל"ה (הוראה-למידה-העברה), אשר מעמיד במרכז תהליכי חקר רלוונטיים לעולמם של התלמידים, עידוד עשייה יצירתית, וטיפוח השיח הקבוצתי.

מטלת הביצוע בתחום הספרות האנגלית מחברת בין עולם המשל לעולם המעש. מטלת הביצוע לא דורשת מהמורה 'להמציא את הגלגל' אלא להיפגש עם דוגמאות של מורים שכבר התנסו במודל בתחומי דעת שונים. בקורס נוכל להתנסות במטלת ביצוע ובהנחיית תלמידים לביצוע עבודה משמעותית ועשירה שכזו, וכן להתנסות בהערכה ובציינון של מטלות מסוג זה.

אז למה לדמיין? בוא/י ללמוד איך עושים את זה בצורה מקצועית, ממוקדת וגם נעימה!

The following course is for High School English teachers who have been teaching the Literature LOG for at least 2 years and are interested in exploring and implementing the option of the Literature Initiative, which is worth 26% of the Bagrut and in fact is an alternative to the LOG.

The course includes; one face-to-face session and seven online sessions. The online and synchronous sessions can be accessed by internet from the teachers’ homes.

The course is divided into virtual learning sessions, which include; lectures, videos, theoretical articles and assignments. Each completed assignment will be the source of discussion throughout the course and the trigger for professional insights.

Problem Based Learning Tasks are defined as Alternative Based Assessment, which encourages a process of active research about issues that are relevant to the students’ world. The central component of problem-based learning is a practical issue that is relevant to the students’ lives, not a theoretical issue. The students need to research and study the problem in order to suggest a solution.

מטרות הקורס

  • עידוד לסקרנות ויצירתיות תוך יצירת רלוונטיות של תחום הדעת לחיי היומיום.
  • חשיפה לעקרונות, מושגים ודוגמאות של מטלות ביצוע מתחומי דעת אחרים.
  • התנסות בתכנון ויצירה של מטלת ביצוע חדשה, והנחיית התלמידים לפיתוח מטלות הביצוע שלהם.
  • כתיבת מחוון הערכה של מטלת ביצוע לפי קריטריונים מרכזיים.

Become familiar with the theory of Problem-Based Tasks
Learn the model
Prepare a Problem Based Task for the Classroom

קהל היעד

מורים מקצועיים לאנגלית בחטיבה העליונה בעלי חשיבה 'מחוץ לקופסה', המעוניינים לקדם למידה משמעותית כרלוונטית וחווייתית בתחום האנגלית.

High School English Teachers familiar with the Literature LOG

מנחי הקורס

טליה פרוליך-קטשין ואדוארדו לינה.

 

היקף הקורס ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכרות לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. הקורס מחולק ל-8 יחידות לימוד. היחידה ראשונה פנים מול פנים והאחרות מקוונות הכוללות חומר תאורטי (הרצאות, סרטונים, חומרי קריאה)  ומשימות לביצוע. לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש לבצע את כל המשימות באתר הקורס, כולל משימת הסיכום.

 

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח בתאריך 11.11.19 במפגש פנים אל פנים בשעה 16:30. מפגש זה דורש את השתתפותכם, (המפגש יתקיים במרכז לטכנולוגיה חינוכית בתל אביב ועליו תצא הודעה מסודרת לנרשמים באופן אישי).

במהלך הקורס יתקיימו יחידות וא-סינכרוניות מקוונות אותן תצטרכו להשלים במשך פרק זמן מוקצב מראש.