מטלת ביצוע – עברית לדוברי ערבית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית לדוברי ערבית
  • מורים לעברית בחטיבה העליונה במגזר הערבי

  • 04/11/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

הקורס- "מטלת ביצוע לחטיבה העליונה בבתי ספר ערביים"  נותן מענה למורים  בחלק הפנימי של 30%, חלק זה המתמקד בחלק היצירתי של למידה משמעותית. 

הקורס כולל שני מפגשים סינכרוניים, ושאר המפגשים יהיו וירטואליים, בסביבת הקורס, מביתו של כול מורה. 

הקורס מחולק ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות הרצאות, סרטונים, חומר תאורטי ומשימות לביצוע, המשימות יועלו לקבוצות הדיון כבסיס לשיח ולגיבוש תובנות מקצועיות.

  • מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית ובאופן ממוקד יותר: לסוגי תהליכי הל"ה (הוראה, למידה, הערכה)השמים במרכזם תהליכים של חקר פעיל בתוך העולם הרלוונטי לתלמידים. במרכז מטלת ביצוע נמצאת: בעיה,(נושא, שאלה)  אשר עפ"י רוב היא בעיה מעשית (ולא תאורטית או פילוסופית, כלומר: מדובר בבעיה הקיימת בעולם האמתי), אשר התלמידים מתבקשים לחקור וללמוד על מנת להציע לה פתרון. כמו כן, המורים לעברית בחטיבה העליונה יתנסו במתודולוגיה של מטלת הביצוע וירכשו כלים להנחיית תהליך של למידה משמעותית והערכה חלופית.

יש לזכור שבקורס זה יהיה שימוש בדוגמאות ממספר תחומים (אזרחות, יהדות ושפות). 

השתתפות בקורס הינה תנאי להערכת עבודות כחלופות הערכה.

מטרות הקורס

  • הטמעת יכולות למידה עצמית ויצירת הרגלי למידה עצמית שילוו את הלומד לאורך שנים.
  • פיתוח כושר גנרי של פתרון בעיות הכולל יכולת אנליזה, סינתזה והערכה, שיוכל להיות מיושם בכל בעיה חדשה ובלתי מוכרת.
  • שיפור הידע המקצועי על ידי שיפור יכולת הזכירה.
  • הגברת מוטיבציה ללמוד על ידי העברת האחריות ללמידה אל התלמיד עצמו.
  • הטמעת אוצר מילים על ידי שימוש באופניות השפה העברית.  

נושאי הקורס

  1. מהי מטלת ביצוע.
  2. מיצירה ספרותית לבעיה אמתית.
  3. ניתוח הבעיה והבנתה / חקר עיוני.
  4. ניתוח והבנה / חקר פעיל.
  5. הצעת פתרון לבעיה.

קהל היעד

מורים לעברית בחטיבה העליונה במגזר הערבי המעוניינים לקדם למידה משמעותית, רלוונטית וחווייתית.

מנחה הקורס

שריף ח'לאילה– מדריך ארצי בהוראת העברית בבתי ספר ערביים.

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות, מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה (גמול עם ציון).

דרישות לקבלת גמול

  • כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. הקורס מחולק ל- 9 יחידות לימוד מקוונות הכוללות חומר תאורטי (הרצאות, סרטונים, חומרי קריאה) ומשימות לביצוע.
  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר הקורס).
  • השתתפות בפורומים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80%

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח ביום חמישי 4.11.2021 במפגש סינכרוני בשעה 20:30. 

חשוב לדעת

בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס, כולל משימת סיכום.