הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
הקורס "מטלת ביצוע לחטיבה העליונה בבתי ספר ערביים" נותן מענה למורים בחלק הפנימי של 30% בשתי יחידות ההגבר ל- 5 יח"ל אך הוא רלוונטי גם לכלל המורים בבתי הספר העל יסודיים, חלק פנימי זה מתמקד בחלק היצירתי של למידה משמעותית. הקורס כולל שני מפגשים סינכרוניים, וכל תהליך הלמידה מתקיים ברשת האינטרנט מביתו של המשתלם.
הקורס מחולק ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות הרצאות, סרטונים, חומר תיאורטי ומשימות לביצוע, המשימות יועלו לקבוצות הדיון כבסיס לשיח ולגיבוש תובנות מקצועיות.
מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית ובאופן ממוקד יותר: לסוגי תהליכי הל"ה (הוראה, למידה, הערכה)השמים במרכזם תהליכים של חקר פעיל בתוך העולם הרלוונטי לתלמידים. במרכז מטלת ביצוע נמצאת: בעיה,(נושא, שאלה) אשר עפ"י רוב היא בעיה מעשית (ולא תאורטית או פילוסופית, כלומר: מדובר בבעיה הקיימת בעולמו האמתי של התלמיד), התלמידים מתבקשים לחקור וללמוד על מנת להציע לה פתרון.
כמו כן, המורים לעברית בחטיבה העליונה יתנסו במתודולוגיה של מטלת הביצוע וירכשו כלים להנחיית תהליך של למידה משמעותית והערכה חלופית.
יש לזכור שבקורס זה יהיה שימוש בדוגמאות ממספר תחומים (אזרחות, יהדות ושפות).