הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
הקורס- "מטלת ביצוע לחטיבה העליונה בבתי ספר ערביים" נותן מענה למורים בחלק הפנימי של 30%, חלק זה המתמקד בחלק היצירתי של למידה משמעותית. הקורס כולל שני מפגשים סינכרוניים, ושאר המפגשים יהיו וירטואליים, בסביבת הקורס, מביתו של כול מורה. הקורס מחולק ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות הרצאות, סרטונים, חומר תאורטי ומשימות לביצוע, המשימות יועלו לקבוצות הדיון כבסיס לשיח ולגיבוש תובנות מקצועיות.
מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית ובאופן ממוקד יותר: לסוגי תהליכי הל"ה (הוראה, למידה, הערכה)השמים במרכזם תהליכים של חקר פעיל בתוך העולם הרלוונטי לתלמידים. במרכז מטלת ביצוע נמצאת: בעיה,(נושא, שאלה) אשר עפ"י רוב היא בעיה מעשית (ולא תאורטית או פילוסופית, כלומר: מדובר בבעיה הקיימת בעולם האמתי), אשר התלמידים מתבקשים לחקור וללמוד על מנת להציע לה פתרון. כמו כן, המורים לעברית בחטיבה העליונה יתנסו במתודולוגיה של מטלת הביצוע וירכשו כלים להנחיית תהליך של למידה משמעותית והערכה חלופית.
יש לזכור שבקורס זה יהיה שימוש בדוגמאות ממספר תחומים (אזרחות, יהדות ושפות). השתתפות בקורס הינה תנאי להערכת עבודות כחלופות הערכה.