הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
הקורס " מטלת ביצוע בשפה הערבית" נותן מענה למורים בחלק הפנימי של 30%, חלק זה המתמקד בחלק היצירתי של למידה משמעותית. הקורס כולל שיעורים סינכרוניים, וכל שאר תהליך הלמידה מתקיים ברשת האינטרנט מביתו של כול מורה.
מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית, השמה במרכז תהליכים של חקר פעיל בתוך העולם הרלוונטי לתלמידים.
במרכז מטלת ביצוע נמצאת בעיה מעשית, אשר התלמידים מתבקשים לחקור וללמוד על מנת להציע לה פתרון.