עבודתו של המנהל בבית הספר היא עבודה תובענית, רבת משימות ואתגרים. במנהלים נתלות ציפיות גבוהות ממשרד החינוך, מהרשות המקומית, מהפיקוח, מהמורים מההורים, ומהתלמידים. ציפיות אלו יוצרות מתח ולחץ שבאופן טבעי משפיעים על איכות העבודה ותוצאותיה. בנוסף, חשיפת רגשות מצד המנהל יכולה להיתפס לעיתים כחולשה וכחוסר מנהיגות חינוכית.
גם קהילת המורים נמצאת תחת לחץ של משימות, ציפיות וביקורת. מחקרים מראים כי מורים נוטים להדחיק רגשות כמו כעס ותסכול, וחסרים להם כלים להתמודד בזירות השונות: בכיתה, בחדר המורים ומול ההורים. במציאות מאתגרת זו נדרשים המנהלים לתת מענה רגשי לקהילת המורים.
לאור המחקר והניסיון בשדה, עולה כי מתן מענה מספק להיבטים רגשיים המלווים את העבודה הניהולית יסייעו להצלחת עבודת המנהל והצוות החינוכי.
לאחר התנסות מוצלחת במשך מספר שנים של קורס "מנהלים רגשות" פותח קורס נוסף אשר כולל בין היתר:
– מפגשים עם מומחים נוספים, להעמקת הידע.
– ידע תיאורטי ומעשי על עבודתו של המנהל כמנהיג מצמיח ומודע לעצמו
– למידה ושיתוף עמיתים, בדגש על יישומים ייחודיים בשטח.
– סיורים וירטואליים בבתי ספר המטמיעים למידה רגשית.
– חשיפה עדכנית להטמעת SEL באמצעות וידאו-קאסטים של מנהלים מן השטח, ותוכני העשרה נוספים.
ההשתלמות היא פרי יוזמה של מטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים.
ליווי פדגוגי: מכון אבני ראשה.