מנהלים רגשות – המנהל כמנהיג וכמוביל שיח רגשי בבית הספר

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מנהלי בתי ספר משנה ג ומעלה

  • 20/11/2019
  • 40
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

עבודתו של המנהל בבית הספר היא עבודה תובענית, הכוללת משימות ואתגרים רבים. לגורמים רבים יש ציפיות גבוהות מהמנהלים, בהם משרד החינוך, הרשות המקומית, הפיקוח, המורים, ההורים והתלמידים. ציפיות אלו יוצרות מתח ולחץ שבאופן טבעי משפיעים על איכות עבודתו של המנהל. בנוסף, חשיפת רגשות מצד המנהל יכולה להיתפס לעיתים כחולשה וכחוסר מנהיגות חינוכית.

גם קהילת המורים נמצאת תחת לחץ של משימות, ציפיות וביקורת. מחקרים מראים כי מורים נוטים להדחיק רגשות כמו כעס ותסכול, וחסרים להם כלים להתמודד בזירות השונות: בכיתה, בחדר המורים ומול ההורים. במציאות מאתגרת זו נדרשים המנהלים להתנהל באופן מיטבי מול קהילת המורים וכן לתת מענה רגשי לקהילת המורים.

המחקרים והניסיון בשדה, מצביעים כי מתן מענה מספק להיבטים הרגשיים המלווים את העבודה הניהולית יסייע להצלחת עבודת המנהל והצוות החינוכי. היבטים רגשיים אלה באים לידי ביטוי ביתר שאת בעידן הנוכחי, הדורש יכולת הסתגלות לשינויים תכופים מבחינה חברתית, תרבותית, טכנולוגית ועוד.

ההשתלמות תעסוק בנושאים אלה, תוך שילוב כלים מעשיים להתמודדות המנהלים עם מצבים רגשיים מאתגרים בערוצים השונים: בערוץ האישי, מול הצוות החינוכי ומול קהילת ההורים והתלמידים.

ההשתלמות היא פרי יוזמה של מטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים.

ליווי פדגוגי: מכון אבני ראשה.

מטרות הקורס

  • לפתח עמדה חיובית של המנהלים כלפי חשיבותו של השיח הרגשי בעולם הבית ספרי.
  • לפתח בקרב מנהלים מודעות לעולם הרגשי שלהם ושל הסובבים אותם.
  • להקנות למנהלים כלים לוויסות רגשות במגע עם בעלי התפקידים  השונים במערכת.
  • להקנות למנהלים כלים לפיתוח הצוותים שלהם בדגש על היבטים רגשיים
  • להקנות למנהלים כלים למיפוי ואבחון ההיבטים החברתיים-רגשיים בבתי הספר שלהם.

קהל היעד

מנהלי בתי ספר משנה ג ומעלה.

מנחי הקורס

מיכל פישר, רוני גבריאלי

היקף ומבנה הקורס

הקורס כולל 40 שעות עם ציון, מוכר לגמול השתלמות. לחץ כאן לצפיה בסילבוס  . הקורס ברובו מקוון־ המפגשים המקוונים יתקיימו בשעות הערב דרך המחשב. יתקיימו גם מספר מפגשים פנים מול פנים ובהם מפגש הפתיחה ומפגש הסיכום. הקורס כולל הגשת מטלות א-סינכרוניות.

דרישות הקורס

  • השתתפות ב- 80% מהמפגשים לפחות (כולל המפגשים הסינכרוניים)
  • הגשת מטלות במועדן

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח במפגש פנים אל פנים במטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית, קלאוזנר 16, רמת אביב), ביום רביעי 20.11.2019, בין השעות 19:00-15:30.

שימו לב, מספר המקומות מוגבל