עבודתו של המנהל בבית הספר היא עבודה תובענית, הכוללת משימות ואתגרים רבים. לגורמים רבים יש ציפיות גבוהות מהמנהלים, בהם משרד החינוך, הרשות המקומית, הפיקוח, המורים, ההורים והתלמידים. ציפיות אלו יוצרות מתח ולחץ שבאופן טבעי משפיעים על איכות עבודתו של המנהל. בנוסף, חשיפת רגשות מצד המנהל יכולה להיתפס לעיתים כחולשה וכחוסר מנהיגות חינוכית.
גם קהילת המורים נמצאת תחת לחץ של משימות, ציפיות וביקורת. מחקרים מראים כי מורים נוטים להדחיק רגשות כמו כעס ותסכול, וחסרים להם כלים להתמודד בזירות השונות: בכיתה, בחדר המורים ומול ההורים. במציאות מאתגרת זו נדרשים המנהלים להתנהל באופן מיטבי מול קהילת המורים וכן לתת מענה רגשי לקהילת המורים.
המחקרים והניסיון בשדה, מצביעים כי מתן מענה מספק להיבטים הרגשיים המלווים את העבודה הניהולית יסייע להצלחת עבודת המנהל והצוות החינוכי. היבטים רגשיים אלה באים לידי ביטוי ביתר שאת בעידן הנוכחי, הדורש יכולת הסתגלות לשינויים תכופים מבחינה חברתית, תרבותית, טכנולוגית ועוד.
ההשתלמות תעסוק בנושאים אלה, תוך שילוב כלים מעשיים להתמודדות המנהלים עם מצבים רגשיים מאתגרים בערוצים השונים: בערוץ האישי, מול הצוות החינוכי ומול קהילת ההורים והתלמידים.
ההשתלמות היא פרי יוזמה של מטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים.
ליווי פדגוגי: מכון אבני ראשה.