מצולעים: משולשים ומרובעים – היבטים מתמטיים ופדגוגיים- פעימה שנייה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מתמטיקה
  • מורים למתמטיקה ביסודי

  • 01/01/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו בהובלת צוות הפיקוח על תחום הדעת במזכירות הפדגוגית וצוות מטח.

נושא המרובעים הוא אחד הנושאים המרכזיים בתוכנית הלימודים בגיאומטריה בבית הספר היסודי. הקורס יאפשר למורים למתמטיקה בחינוך היסודי הזדמנות להרחבת הידע והחשיבה המתמטית בנושאים ובמושגים מרכזיים. היכרות עם גישות שונות (מתמטיות ודידקטיות) להוראת משפחת המרובעים. שילוב יישומיים דינאמיים ודפי עבודה אינטראקטיביים ופעילות חקר בנושא המרובעים.

היחידות כוללות רקע תיאורטי והיבטים מתמטיים ודידקטיים של נושאים מתוך תוכנית הלימודים. כל יחידה כוללת גם משימות המותאמות לפעילות של מורים בכיתות.

קהל היעד

הקורס מיועד למורים למתמטיקה המלמדים בכיתות א-ו

מנחת הקורס

נילי אורן.

מטרות הקורס

  1. להעמיק את הידע המתמטי בנושא המשולשים והמרובעים-תכונות ויחסי הכלה
  2. להיעזר באמצעי המחשה וכלים טכנולוגיים
  3. לנתח ולזהות דרכי חשיבה של תלמידים- תיאוריית ואן הילה
  4. להכיר ולזהות קשיים ביחסי ההכלה של המצולעים
  5. לנתח ולהעריך תשובות נכונות ושגויות של תלמידים (רפלקציה)
  6. פיתוח כישורי ניהול שיח מתמטי.

נושאי הקורס

  1. חשיבות הגיאומטריה ומקומה בתוכנית הלימודים בחינוך היסודי ושגיאות אופייניות של לומדים בנושא.
  2. ישרים מקבילים/ מאונכים
  3. הכרת משולשים ומיונם
  4. ישרים מקבילים וישרים מאונכים, מקבילית
  5. תכונות המרובעים
  6. הטנגרם בשירות המצולעים
  7. פירוק והרכבה של מצולעים
  8. הכרת תיאוריות התפתחותיות של התפיסה הגיאומטרית של הילד, כגון: תיאוריית ואן-הילה

היקף הקורס

30 שעות עם ציון. מוכר כגמול באופק חדש  ו/או עוז לתמורה.

 

דרישות הקורס

  • השתתפות במפגשים הסינכרוניים.
  • קריאת חומרי הלמידה באתר הקורס וביצוע המשימות.
  • עמידה במטלת הסיכום.

מועד פתיחת הקורס

הקורס ייפתח ביום ד', 1/01/2020 ביחידה א- סינכרונית.