מצולעים: משולשים ומרובעים – היבטים מתמטיים ופדגוגיים

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מתמטיקה
  • מורים למתמטיקה המלמדים בכיתות א-ו

  • 07/10/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

גאומטריה?! למה בכלל ללמד את זה?

ללמד גאומטרייה זו לא משימה פשוטה. לימוד מקצוע הגאומטרייה כרוך בשימוש באמצעי המחשה ואביזרים רבים, חקירת צורות וגופים, שימוש במודלים ומושגים גאומטריים, פיתוח תפיסה חזותית במישור ובמרחב, תובנה גאומטרית (מה זה בכלל??) חשיבה מחוץ לקופסה ועוד….ישנם מורים רבים שמביעים חשש מללמד מקצוע זה וחלקם אף נמנעים מכך לגמרי.

מטרת ההשתלמות הזו היא לערוך היכרות מחודשת עם מקצוע הגאומטרייה ונושא המצולעים בפרט. ממקום מפרגן, ממקום מכיל וידידותי וגם טכנולוגי ומתקדם. כזה שנותן מענה לשונות הכיתתית ומשלב כלים דיגיטליים חדשניים בהוראה ונותן משמעות חדשה ומרעננת לפעילויות כיתתיות במקצוע.

כמו כן, ברוח התקופה נשלב למידה מרחוק ואת מיומנויות הלמידה ההיברידית.

קהל היעד

הקורס מיועד למורים למתמטיקה המלמדים בכיתות א-ו בלבד.

מנחת הקורס

כרמית טל – צוות מתמטיקה (מטח).

מטרות הקורס

  • העמקת הידע המתמטי בנושא המשולשים והמרובעים-תכונות ויחסי הכלה
  • שימוש  באמצעי המחשה וכלים דיגיטליים
  • הכרת וזיהוי קשיים ביחסי ההכלה של המצולעים
  • ניתוח והערכת תשובות נכונות ושגויות של תלמידים (רפלקציה)
  • פיתוח כישורי ניהול שיח מתמטי.
  • מתן מענה לשונות הכיתתית באמצעות הוראה דיפרנציאלית
  • יצירת מאגר שיתופי
  • למידת עמיתים המבוססת על תהליך למידה והתנסות
  • בניית תחושת מסוגלות בקרב התלמידים.
  • מענה ללמידה מרחוק ולמידה היברידית

היקף הקורס

30 שעות עם ציון, מוכר כגמול באופק חדש.

דרישות הקורס

  • השתתפות במפגשים הסינכרוניים.
  • קריאת חומרי הלמידה באתר הקורס וביצוע כל המשימות.
  • עמידה במטלת הסיכום.

מועד פתיחת הקורס

הקורס ייפתח ביום ד', 7.10.20, י"ט בתשרי תשפ"א ביחידה א-סינכרונית.