מצולעים: משולשים ומרובעים – היבטים מתמטיים ופדגוגיים

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מתמטיקה
  • מורים למתמטיקה המלמדים בכיתות א-ו

  • 21/10/2018
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו בהובלת צוות הפיקוח על תחום הדעת במזכירות הפדגוגית וצוות מטח.

נושא המרובעים הוא אחד הנושאים המרכזיים בתוכנית הלימודים בגיאומטריה בבית הספר היסודי.

  • הקורס יאפשר למורים למתמטיקה בחינוך היסודי הזדמנות להרחבת הידע והחשיבה המתמטית בנושאים ובמושגים מרכזיים.
  • היכרות עם גישות שונות (מתמטיות ודידקטיות) להוראת משפחת המרובעים.
  • שילוב יישומיים דינאמיים ודפי עבודה אינטראקטיביים ופעילות חקר בנושא המרובעים.

היחידות כוללות רקע תיאורטי והיבטים מתמטיים ודידקטיים של נושאים מתוך תוכנית הלימודים. כל יחידה כוללת גם משימות המותאמות לפעילות של מורים בכיתות.

קהל היעד

הקורס מיועד למורים למתמטיקה המלמדים בכיתות א-ו

היקף הקורס

30 שעות, הקורס מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה.

מנחת הקורס

נילי אורן

מטרות הקורס

  • להעמיק את  הידע המתמטי בנושא המשולשים והמרובעים-תכונות ויחסי הכלה
  • להיעזר באמצעי המחשה וכלים טכנולוגיים
  • לנתח ולזהות דרכי חשיבה של תלמידים- תיאוריית ואן הילה
  • להכיר ולזהות קשיים ביחסי ההכלה של המצולעים
  • לנתח ולהעריך תשובות נכונות ושגויות של תלמידים (רפלקציה)
  • פיתוח כישורי ניהול שיח מתמטי.

מבנה הקורס

הקורס מורכב מ-8  מפגשים:

  • מפגש אחד פנים אל פנים במטח (בהיקף של 4 שעות):
  • מפגש סינכרוני (בהיקף של 2 שעות):
  • שישה מפגשים מתוקשבים א-סינכרוניים (בהיקף של 4 שעות כל אחד):

הערה: יתכנו 2 מפגשים סינכרוניים במקום מפגש פנים אל פנים.

דרישות לצורך קבלת גמול

  • השתתפות במפגשים הסינכרוניים.
  • קריאת חומרי הלמידה באתר הקורס וביצוע המשימות.
  • עמידה במטלת הסיכום.

מועד פתיחת הקורס

המפגש ראשון א-סינכרוני ייחשף ביום ראשון ה- 21.10.18