הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת לכל תחום. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, מנחה הקורס וצוות מטח.
השנה וחצי האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.
הקורס הנוכחי מציע למורות ולמורים לספרות ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר בדגש על הוראת ספרות.
בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנו-פדגוגי והציר החברתי-רגשי.
- הציר הפדגוגי – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה להוראה ולמידת ספרות מרחוק.
- טכנו-פדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו בהוראת ספרות.
- למידה חברתית-רגשית – נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים. כמו כן נחבר את הלמידה החברתית-רגשית להוראת יצירות ספרותיות.
הקורס יהיה בנוי משני חלקים עיקריים:
- החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. בחלק זה תהיה יחידה מבואית אחת בלמידה א-סינכרונית.
- החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא/ היא נמצאים.
הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לספרות ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.