הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעבר התאמה מיוחדת לכל תחום דעת. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, צוות המקצוע וצוות מטח.
התקופה האחרונה מעמתת אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.
הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.
בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק:
- בציר הפדגוגי: נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
- בציר הטכנולוגי: נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
- בציר החברתי-רגשי: נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלו כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.
הקורס בנוי משני חלקים עיקריים:
- החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. בחלק זה יהיו שלוש יחידות סינכרוניות (מפגש פתיחה – מפגש אמצע ומפגש סיכום)
- החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא נמצא.
הקורס יתכתב וייגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לעברית בחברה הערבית ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.