פדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק – ערבית לדרוזים

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ערבית למגזר דרוזי
  • מורים/ות להוראת הערבית במגזר הדרוזי והצ'רקסי

  • 14/12/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

השנה וחצי האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.

הקורס הנוכחי מציע למורות ולמורים לשפה ערבית במגזר דרוזי וצ'רקסי ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר בדגש על הוראת שפה ערבית.

בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנו-פדגוגי והציר החברתי-רגשי.

  • הציר הפדגוגי  – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה להוראה ולמידת שפה ערבית מרחוק.
  • טכנו-פדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו בהוראת שפה ערבית.
  • למידה חברתית-רגשית – נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים. כמו כן נחבר את הלמידה החברתית-רגשית להוראת שפה ערבית.

הקורס יהיה בנוי משני חלקים עיקריים:

  1. החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. בחלק זה תהיה יחידה מבואית אחת בלמידה א-סינכרונית.
  2. החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא/ היא נמצאים.

הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לשפה ערבית ולתוכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.

מטרות הקורס

  • התנסות, העמקה והתיידדות עם הלמידה מרחוק והלמידה המעורבת
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק ומעורבת גם בזמן שגרה
  • פיתוח תפיסה של מורים כלפי הלמידה
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו.

קהל היעד

מורים/ות להוראת הערבית במגזר הדרוזי והצ'רקסי

מנחה הקורס

ניזאר סראיאלדיין

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות, מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה (גמול עם ציון).

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר הקורס).
  • השתתפות בפורומים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום

מועד הפתיחה

הקורס יתחיל במפגש סינכרוני שיתקיים בתאריך 14.12.21 בין השעות 20:00 – 21:30.

מועדי המפגשים הסינכרוניים בקורס (בין השעות 20:00 – 21:30) :

14.12.21 יום שלישי  – מפגש פתיחה

25.1.22 יום שלישי מפגש אמצע

15.3.22 יום שלישי  מפגש סיום, סוף הקורס

חשוב לדעת

בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס, כולל משימת סיכום.