פדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק – ביולוגיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה
  • מורי ביולוגיה בחטיבה העליונה

  • 27/10/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת  לכל תחום. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, מנחה הקורס וצוות מטח.

השנתיים האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף נרחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.

הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.

בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנו-פדגוגי והציר החברתי-רגשי.

  • הציר הפדגוגי  – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
  • טכנו-פדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
  • למידה חברתית-רגשית – מתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.

הקורס עצמו מאפשר למידה מותאמת אישית . 

הקורס הינו  דינמי ומודולרי, ומאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא נמצא. ובזמן המתאים למורה.

כמו כן ניתן יהיה לבחור גם את אופן הלמידה. למידה סינכרונית קבוצתית או מפגשים סינכרונים עם מעבירת ההשתלמות חגית קליין. או למידה אסינכרונית .

הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לביולוגיה ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.

מטרות הקורס

  • "הכשרת הלבבות" ללמידה מרחוק וללמידה מעורבת
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק ומעורבת גם בזמן שגרה
  • פיתוח תפיסה אג'ילית (זמישה – זריזה וגמישה) של מורים כלפי הלמידה
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו.

קהל היעד

מורים לביולוגיה בחטיבה העליונה.

*הקורס מיועד גם למורים שלמדו את הקורס בשנה שעברה. מורים אלו יבחרו יחידות חדשות שלא למדו בשנה הקודמת.

מנחת הקורס

חגית קליין.

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות, מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה (גמול עם ציון).

דרישות לקבלת גמול

  • יש להשלים 30 שעות לימוד בלמידה עצמאית א-סינכרונית או סינכרונית לבחירת המשתלם.
  • השתתפות בפורומים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום

מועד הפתיחה

מפגש הפתיחה יתקיים ביום ה', 27.10.2022 בין השעות 20:00-21:30

מפגש האמצע יתקיים ביום ה', 19.1.2023 בין השעות 20:00-21:30

מפגש הסיכום יתקיים ביום ה', 23.2.2023 בין השעות 20:00-21:30

חשוב לדעת

בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.כמו כן, קבלת הגמול מותנית בהשלמת 80% לפחות ממשימות הקורס וכן בהגשת משימת סיכום ההשתלמות.