הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת לכל תחום .
הקורס בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
השנה וחצי האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. אנו, המורים, נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.
הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.
בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנו-פדגוגי והציר החברתי-רגשי.
- הציר הפדגוגי – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
- טכנו-פדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
- למידה חברתית-רגשית – נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.
הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לכימיה ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים ומאגר תוצרים היעילים לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.