הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת לכל תחום. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, מנחה הקורס וצוות מטח.
תקופת הקורונה למדה אותנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו.
רפורמת התחדשות הלמידה מזמנת לנו גיוון בדרכי ההוראה וההערכה הכוללים גם היבטים דיגיטלים.
הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.
בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנו-פדגוגי והציר החברתי-רגשי.
- הציר הפדגוגי – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק וללמידה עצמאית
- טכנו-פדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
- למידה חברתית-רגשית – נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית וחיזוק הלמידה השיתופית ועבודת הצוות, תמיכה בתלמידים מתקשים וחיזוק המוטיבציה ותחושת המסוגלות.
בקורס יתקיימו שלושה מפגשי פנים אל פנים מקוונים (בזום). שאר יחידות הלימוד יתקיימו בלמידה א-סינכרונית במתכונת דינמית ומודולרית ויאפשרו לכל לומד לבחור את התכנים בהתאם להעדפותיו וידיעותיו.
הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים להוראת האזרחות ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכי ההוראה המשתנים. במהלך הקורס נציג מגוון אפשרויות למשימות הערכה בית ספריות בהתאם לרפורמת התחדשות הלמידה.