הקורס "פדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק – עברית על-יסודי " הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת לתחום הדעת שלנו. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, יעל נזר, מנחת הקורס וצוות מטח.
השנה וחצי האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על פני רצף נרחב בנוגע להתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.
הקורס הנוכחי מציע למורים לעברית ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית ללמידה מקרוב בבית הספר. בקורס נכיר את סביבות קיוון העברית ברצף השש שנתי, נעסוק בנושאים הנוגעים לטכנולוגיה בשירות הפדגוגיה בהוראת העברית.בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנופדגוגי והציר החברתי-רגשי.
- הציר הפדגוגי – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק. נלמד כיצד לקדם את הישגי התלמידים ולצמצם פערים גם בלמידה ברחוק.
- טכנופדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
- למידה חברתית-רגשית – נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.
הקורס יהיה בנוי משני חלקים עיקריים:
- החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. בחלק זה תהיה יחידה מבואית אחת בלמידה א־סינכרונית.
- החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא נמצא.
הקורס ייגע בהיבטים השונים הקשורים לעבודתו של המורה לעברית ולתוכנית הלימודים בתחום הדעת, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.