פדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק – עברית על-יסודי

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית על יסודי
  • מורים.ות לעברית בעל יסודי

  • 26/12/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס "פדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק – עברית על-יסודי "  הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת לתחום הדעת שלנו. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, יעל נזר, מנחת הקורס וצוות מטח.

השנה וחצי האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על פני רצף נרחב בנוגע להתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.

הקורס הנוכחי מציע למורים לעברית ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית ללמידה מקרוב בבית הספר. בקורס נכיר את סביבות קיוון העברית ברצף השש שנתי, נעסוק בנושאים הנוגעים לטכנולוגיה בשירות הפדגוגיה בהוראת העברית.בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנופדגוגי והציר החברתי-רגשי.

  • הציר הפדגוגי  – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק. נלמד כיצד לקדם את הישגי התלמידים ולצמצם פערים גם בלמידה ברחוק. 
  • טכנופדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
  • למידה חברתית-רגשית – נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.

 

הקורס יהיה בנוי משני חלקים עיקריים:

  1. החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. בחלק זה תהיה יחידה מבואית אחת בלמידה א־סינכרונית.
  2. החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא נמצא.

הקורס ייגע בהיבטים השונים הקשורים לעבודתו של המורה לעברית ולתוכנית הלימודים בתחום הדעת, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.

מטרות הקורס

  • "הכשרת הלבבות" ללמידה מרחוק וללמידה מעורבת
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק או בלמידה מעורבת גם בזמן שגרה
  • פיתוח תפיסה אג'ילית (זמישה – זריזה וגמישה) של מורים כלפי הלמידה
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו.

קהל היעד

רכזי.ות עברית

מורים.ות חדשים.ות וותיקים.ות בעל יסודי

מנחת הקורס

יעל נזר

היקף הקורס

הקורס הוא בהיקף של 30 שעות ומוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה (גמול עם ציון).

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר הקורס).
  • השתתפות בפורומים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום.
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80%

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ב-26.12.21 במפגש סינכרוני.

חשוב לדעת

בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס, כולל משימת סיכום.