הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
המזכירות הפדגוגית, במסגרת ה"חממה פדגוגית" ממשיכה להוביל מהלך לשינוי הדרגתי במבנה בחינות הבגרות בכתב, אופי השאלות בהן ואיכותן. הבחינות יבנו על פי עקרונות המשותפים לכל תחומי הדעת ויכללו שאלות המבוססות על ביצועי הבנה, כישורי חשיבה מסדר גבוה ועמ"ר (ערך, מעורבות ורלוונטיות) שיהוו עד שליש מהבחינה. על מנת לקדם מהלך זה, פותח קורס מקוון בהיקף של 30 ש', במסגרת "איחוד מול ייחוד" בשיתוף אגף א' לפיתוח פדגוגי ומטח (שלב א'). קורס זה מבוסס בחלקו על תכנים שפותחו בשנתיים האחרונות על ידי הראמ"ה ומכון סאלד.
בשלב הבא (שלב ב') יפותח הקורס המותאם לכל תחום דעת על ידי הצוות שהוכשר בשלב א', המיועדת למדריכים ולמורים בתחום הדעת.