פיתוח חשיבה מסדר גבוה בבחינות הבגרות – שלב א'

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • רב תחומי במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מפמ"ר וצוות הכולל  2-3 מדריכים / מורים מובילים מתחום הדעת

  • 17/12/2017
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

המזכירות הפדגוגית, במסגרת ה"חממה פדגוגית" ממשיכה להוביל מהלך לשינוי הדרגתי במבנה בחינות הבגרות בכתב, אופי השאלות בהן ואיכותן. הבחינות יבנו על פי עקרונות המשותפים לכל תחומי הדעת ויכללו שאלות המבוססות על ביצועי הבנה, כישורי חשיבה מסדר גבוה ועמ"ר (ערך, מעורבות ורלוונטיות) שיהוו עד שליש מהבחינה. על מנת לקדם מהלך זה, פותח קורס מקוון  בהיקף של 30 ש', במסגרת "איחוד מול ייחוד" בשיתוף אגף א' לפיתוח פדגוגי ומטח (שלב א'). קורס זה מבוסס בחלקו על תכנים שפותחו בשנתיים האחרונות על ידי הראמ"ה ומכון סאלד.

בשלב הבא (שלב ב') יפותח הקורס המותאם לכל תחום דעת על ידי הצוות שהוכשר בשלב א', המיועדת  למדריכים ולמורים בתחום הדעת.

קהל היעד

מפמ"ר וצוות הכולל  2-3 מדריכים / מורים מובילים מתחום הדעת שהם בעלי היכולות הבאות:

  • שותפים/ מעורבים בעבר ובהווה בצוות הכתיבה של בחינות הבגרות.
  • מומחים בפיתוח מקצועי המסוגלים להתאים את ההשתלמות המקוונת לתחום הדעת ולהנחות את המורים.

מנחי הקורס

אביב צמח וד"ר טל וייס

נושאים מרכזיים בקורס

  • מיפוי בחינות בגרות על פי רמות חשיבה ותכנון תהליך השינוי הרצוי בכל תחום דעת
  • הכרות עם סוגים שונים של פריטים והמלצות לניסוח שאלות המכוונות לחשיבה מסדר גבוה ועמ"ר
  • פיתוח קריטריונים ומחוונים להערכה

דרישות הקורס

הקורס מקנה 30 שעות גמול עם ציון מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה. על המשתתפים להיות נוכחים בכל המפגשים, ולבצע את המשימות המתוקשבות כולל משימת הסיכום על מנת לקבל אישור השתתפות המוכר לגמול. אישור הקורס לצבירת גמול מותנה בלפחות 15 משתתפים הרשומים לקבוצה.

חשוב לדעת

השתתפות ומעורבות המפמ"ר נדרשת בכל התהליך. המשימות ברובן משותפות לכל צוות תחום דעת.

מועד הפתיחה

הקרוס ייפתח במפגש סינכרוני ביום א' ה-17.12.17 כ"ט כסלו בין השעות 09:00-15:00 במטח קלאוזנר 16 תל אביב.