"למידה בדרך החקר – חוקרים עברית"

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורי העברית בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה

  • 29/11/2018
  • 60
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

העולם בו אנו חיים גדוש במידע רב ומגוון, המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה. שינויים אלה באים לידי ביטוי בין השאר בתחומי התרבות, הכלכלה, המדע והטכנולוגיה. לצורך התמודדות עם האתגרים ששינויים אלה מציבים בפנינו, על מערכת החינוך לאפשר לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה והלמידה שלהם, לפתח כישורים לעבודה צוות,  לעודד את הסקרנות הטבעית וגם להביא לידי ביטוי את היכולות של כל התלמידים.

בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית. יכולת זו תסייע להם להתאים את עצמם למציאות משתנה ולקבל החלטות שקולות. השגת יכולת זו בקרב התלמידים מחייבת  שינוי בדרכי ההוראה, הלמידה וההערכה (ה.ל.ה). השינוי כרוך במעבר מלמידה המדגישה שינון של מידע ללמידה משמעותית, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. הלמידה בדרך החקר מבוססת על השקפה זו וניתנת ליישום בכל תחומי הדעת. כיום, ניתן למצוא במערכת החינוך "איים" של למידה משמעותית בדרך החקר.

קורס זה ייתן מענה למורים שילמדו ויעריכו את תלמידיהם באמצעות למידה חקרנית.

 

קהל היעד

מורי העברית בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה

מטרות הקורס

  1. לתת מענה למדיניות הפדגוגית המתייחסת להערכה חלופית בית ספרית (30 אחוז מציון הבגרות)
  2. להכיר את מהות תהליך החקר על מגוון אופניו וסוגיו ולהציג את התמונה הכוללת של נושא החקר
  3. להתנסות בהוראת מיומנויות למידה בדרך החקר בכיתה
  4. תכנון והנחיית תהליך חקר בכיתה

מנחת הקורס

יהודית סיני

היקף, מבנה ודרישות לגמול

הקורס הינו בהיקף של 60 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה והוא  כולל מפגש אחד במתכונת פנים אל פנים שיתקיים בסוף הקורס (פרטים יימסרו בהמשך). תהליך הלמידה יתבצע דרך רשת האינטרנט, בקמפוס הווירטואלי של עובדי ההוראה, מביתו של כל משתלם במסגרת הזמנים שנקבעו מראש. ייתכן ויתקיימו גם מפגשים פרונטליים בהתאם לתכנית ההשתלמות.

הקורס מחולק ליחידות לימוד וירטואליות, הכוללות חומרי למידה ומשימות לביצוע. משום כך איננו ממליצים להירשם ליותר משני קורסים  במקביל ורצוי לא להירשם ליותר משני קורסים בשנה.

מועד הפתיחה

מפגש הפתיחה יתקיים  ביום ה' 29/11/18 ביחידה מקוונת (א-סינכרונית) בקמפוס הווירטואלי לעובדי הוראה שכתובתו: vcampus.cet.ac.il

תכנית הקורס המלאה תתפרסם בהמשך בטופס זה