הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
זהו קורס המקנה 30 שעות גמול השתלמות בו המורים יתנסו בחקר כלומדים, יתוודעו לתהליך ההערכה של תוצרי חקר, יתכננו הפעלה של יחידת לימוד בדרך החקר ויבחנו באופן רפלקטיבי את תהליך הלמידה שחוו בקורס.
שימו לב- הקורס הוא במתכונת של למידה מרוכזת בקיץ, אנא הירשמו רק אם אתם פנויים ללמידה באופן שוטף בהתאם ללוח הזמנים הרשום בסילבוס.
הלמידה בדרך החקר הינה בסיס לפיתוח תהליך הלמידה בתחום הספרות ובאה לידי ביטוי הן בהערכה חלופית והן ביחידת הבגרות הפנימית שמגישים התלמידים.
בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית. ניתן לקדם יכולת זו בעזרת למידת חקר שהיא למידה פעילה, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. הדגש בלמידה בדרך זו הוא הן על תהליך החקר והן על התוצר. קורס זה ייתן מענה למורים שילמדו ויעריכו את תלמידיהם באמצעות למידת חקר בתחום הדעת ספרות ערבית.
הנה הצצה לשלוש הסוגיות העיקריות בהן תעסוק ההשתלמות:
-
- רמות של חקר ועם שלבי תהליך החקר בהקשר של תחום הדעת
- העמקה בשלבים: מנושא לשאלת חקר, איסוף ומיזוג מידע, רפלקציה והערכה
- מיומנויות תכנון והנחיה של תהליך חקר עם התלמידים