הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
מורי מגמות האמנות החזותית מלמדים תכנית המאפשרת ודורשת מהם בחירה עצמאית של יצירות להוראה בכיתותיהם. בכך, הם שונים מיתר מורי מערכת החינוך המגיעים עם מערכים או בחירות מוכנות עבורם.
נושא הבחירה דורש מהמורה לחקור בעצמו את תכני הלימוד שהוא מעביר ולהתאים את בחירותיו לנושאי הלימוד ולכיתות הלימוד. לצד עצמאות מחשבתית זו, מורים רבים ובוודאי החדשים – מבקשים שיטתיות ו"אישור" לבחירותיהם במהלך השנה. זאת ועוד – הוראה מבוססת חקר מאפשרת למורה להעביר תכנים שלא באמצעות שינון אלא באמצעות דיאלוג חקרני המפתח חשיבה.
המורה ייחשף ל:
- אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה ושילובן בהוראה.
- שיטות חקר, מיזוג מידע והסקת מסקנות ושילובן בהוראה.
- דגם הוראה לתכנון יחידות לימוד.
- יצירות חדשות המתאימות לתכנית הלימודים.
- תכני הוראה של עמיתים למקצוע.