תלקיט / פורטפוליו – עברית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לעברית בחטיבה עליונה

  • 26/11/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

התלקיט הוא אוסף מכוון של עבודות התלמיד, המציג את התקדמותו ואת הישגיו בתחום מסוים או במספר תחומים, תוך שיתוף הלומדים בתהליך הלמידה וההערכה. התלקיט שם דגש על תהליך הלמידה של התלמיד, בדרכו אל התוצר הסופי.

בהוראת עברית התלקיט הוא ממהות המקצוע: בתהליכי קריאה, כתיבה, בקרה ושכתוב. כמו כן התלקיט יכול לכלול גם משימות שונות הקשורות למיומנויות אורייניות ולשוניות.

התלקיט מורכב ממגוון תוצרים תלקיטיים כגון:

  •       משימות המשקפות מיומנויות שונות;
  •       רצף של שלבים בעבודה על משימה אחת;
  •       רמות של ביצועי התלמיד, המציגות משוב ושיפור של הביצועים עד לקבלת התוצר הסופי.

 בהשתלמות זו נעצב פעילות תלקיטית, על פי חוזר מפמ"ר תש"ף, נכיר כלים מתוקשבים התומכים בתהליך של בניית התלקיט ונלמד על הערכה לשם למידה כמו מתן משוב מעצב, למידת עמיתים, הערכה עצמית ורפלקציה. ההשתלמות תהיה בעלת אופי סדנאי ותשלב למידת עמיתים.

קהל היעד

מורים לעברית בחטיבה עליונה.

מטרות הקורס

  • הכרת כלי התלקיט במסגרת תרבות של הוראה למידה הערכה וחלופות בהערכה.
  • הכרת המטרות, הערך הפדגוגי, המאפיינים ומרכיבים אפשריים של תלקיט בעברית, על פי חוזר מפמ"ר תש"ף.
  • התנסות בפיתוח מטלות ומרכיבי הוראה- למידה- הערכה לתלקיט בעברית.
  • פיתוח מיומנויות הקשורות להפעלת תלקיט ולדיאלוג מורה תלמיד.
  • התנסות בכלים דיגיטליים התומכים ביצירת תלקיט.

מנחת הקורס

מרב שראל.

היקף הקורס ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכרות לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. לקבלת גמול השתלמות יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: במפגשים הסינכרוניים בזמן אמת; וביצוע כל המשימות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום, בהתאם ללוח הזמנים.

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח ביחידה א-סינכרונית ב-26.11.2019

חשוב לדעת

שימו לב! בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.