المهمّة التّنفيذيّة-موضوع اللّغة العربيّة في الوسط الدّرزي والشّركسي، من النًص إلى الواقع. מטלת ביצוע בשפה וספרות לדרוזים מהמשל לנמשל ולכאן

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • שפה וספרות לדרוזים במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים מקצועיים לערבית בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה בעלי חשיבה 'מחוץ לקופסה', המעוניינים לקדם למידה משמעותית כרלוונטית וחווייתית בתחום השפה והספרות הערבית.

  • 17/01/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

דמיינו ש…
התלמידים שלכם ייחשפו לתכני הלימוד וכתוצאה מכך ישאלו שאלות משמעותיות על הימיום, ירצו להבין דברים ויקרו מתוך מוטיבציה, הם יחושו שייכות של חומר הלימוד לעולמם ויפתחו מסוגלות להתמודדות עם אתגרי הלמידה בתחום הדעת.
דמיינו הם יראו הלכה למעשה איך באות לידי ביטוי ביומיום סוגיות שעולות מתכני השיעורים בכיתה, שילמדו לאסוף מידע, לחקור, לתקף, להסיק מסקנות ולהציג תוצר משמעותי ורלוונטי הן לחומר בכיתה והן לחייהם?
הייתכן ובין תלמידינו מסתתר מוביל של מהפכה חברתית חדשה?

فكّروا معنا…
كيف من الممكن أن يربط الطّالب بين المواد التّعليميّة وبين حياته اليوميّة؟ يبدأ الطّالب بطرح الأسئلة بدافع الفضول وحبّ الاستطلاع ويبحث فيها ما يراه منسجمًا مع حياته الشّخصيّة، يشعر بأنّ هذه المواد قريبة من عالمه الخاص، يشرك زملاءه، يستنتج، ويبني منتجًا نهائيًّا. هكذا يتفاعل الطّالب مع المواد المدرّسة ويفهمها بطريقة أفضل.
أليس هذا ما نريده من العملّيّة التّعليميّة؟

אז מהי מטלת ביצוע ואיך כל זה קשור?
מטלת ביצוע היא חלק מהאסכולה של הערכה חלופית, הזוכה בשנים האחרונות לתשומת לב רבה בהוראה.
עיקרה של מטלת הביצוע היא שאלה מעשית,, אותה התלמידים נדרשים לחקור ולגבש הצעה לפתרון יישומי שלה. זהו תהליך מסוג הל"ה (הוראה-למידה-העברה), אשר מעמיד במרכז תהליכי חקר רלוונטיים לעולמם של התלמידים, עידוד עשייה יצירתית, וטיפוח השיח הקבוצתי.

هل نستطيع أن نوسّع آفاق طلّابنا ليخرج من بينهم قائد اجتماعيّ يقود مجتمعه نحو التّغيير الإيجابيّ؟
إذًا، ما هي " المهمّة التّنفيذيّة" وما علاقتها بكلّ هذا؟؟
المهمّة التّنفيذيّة هي أحدى طرق التّقييم البديل، الّذي يحظى في السّنوات الأخيرة باهتمام كبير في مجال التّدريس.
محور المهمّة التّنفيذيّة هو الأسئلة، على الطّالب أن يسأل سؤالًا عمليًّا ، أن يبحث فيه وأن يجد حلًا للمشكلة الّتي يطرحها السّؤال. الحل يجب أن يكون قابلًا للتّنفيذ.
إنّها سيرورة " التّعليم، التّقييم، والتّمرير"، הל"ה -הוראה, הערכה,העברה حيث تضع في المركز سيرورة بحث متّصل بعالم الطّالب ومنسجم معه، تشجّع العمل الإبداعي وتطوّر النّقاش الجماعي.

מטלת הביצוע בתחום השפה והספרות הערבית מחברת בין עולם המשל לעולם המעש. מטלת הביצוע לא דורשת מהמורה 'להמציא את הגלגל' אלא להיפגש עם דוגמאות של מורים שכבר התנסו במודל בתחומי דעת שונים. בקורס נוכל להתנסות במטלת ביצוע ובהנחיית תלמידים לביצוע עבודה משמעותית ועשירה שכזו, וכן להתנסות בהערכה ובציינון של מטלות מסוג זה.

المهمّة التّنفيذيّة في موضوع اللّغة العربيّة تربط بين النّظريّ والعمليّ، في هذه الدّورة الفرصة متاحة أمام المعلّم. لتجربة المهمّة التّنفيذيّة، ولإرشاد الطّلّاب في تنفيذ عمل ذي معنى وفي تقييم أعمال كهذه.
تعالوا معًا لنتعلّم كيف نقوم بكلّ هذا بطريقة مهنيّة، هادفة ولطيفة!

מטרות הקורס והנושאים המרכזיים

• עידוד לסקרנות ויצירתיות תוך יצירת רלוונטיות של תחום הדעת לחיי היומיום.

• חשיפה לעקרונות, מושגים ודוגמאות של מטלות ביצוע מתחומי דעת אחרים.

• התנסות בתכנון ויצירה של מטלת ביצוע חדשה, והנחיית התלמידים לפיתוח מטלות הביצוע שלהם.

• כתיבת מחוון הערכה של מטלת ביצוע לפי קריטריונים מרכזיים.

أهداف الدّورة والمواضيع الأساسيّة:

–   تشجيع حبّ الاستطلاع والإبداع عند الطّالب من خلال ربط الموضوع المدرّس بعالمه الخاصّ.

–    بحث في مضامين النصوص المدرّسة من خلال أداة "المهمّة التّنفيذيّة" ،وربط هذه المضامين بعالم الطّالب الخاصّ.

–    عرض مبادئ،  ومصطلحات وأمثلة لمهام تنفيذيّة من مواضيع أخرى.

–     تجربة تخطيط وخلق مهمّة تنفيذيّة جديدة، وإرشاد الطلّاب لتطوير مهمّتهم التّنفيذيّة الخاصّة بهم.

–   وضع خطة تقييم  ومئشار حسب معايير أساسيّة خاصّة بالمهمّة التّنفيذيّة.

קהל היעד

מורים מקצועיים לערבית בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה בעלי חשיבה 'מחוץ לקופסה', המעוניינים לקדם למידה משמעותית כרלוונטית וחווייתית בתחום השפה והספרות הערבית.

מנחת הקורס

לובנא עאמר

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכר לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. הקורס מחולק ל-7 יחידות לימוד מקוונות הכוללות חומר תאורטי (הרצאות, סרטונים, חומרי קריאה) ומשימות לביצוע. לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש לבצע את כל המשימות באתר הקורס, כולל משימת הסיכום.

 

חשוב לדעת

הקורס ייפתח ביום חמישי ה- 17.01.2019 במפגש סינכרוני בשעה 20:30 בקמפוס הוירטואלי.
במהלך הקורס יתקיימו יחידות סינכרוניות בהם תידרש השתתפותכם, ויחידות וא-סינכרוניות מקוונות אותן תצטרכו להשלים במשך פרק זמן מוקצב מראש.

סילבוס מפורט יישלח בהמשך**