Integrating best digital practices in English teaching

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • English
  • מורים לאנגלית בעל- יסודי

  • 09/11/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

  • Integrating best digital practices in English teaching focuses on the three main axes of digital learning – the pedagogical, technological and socio-emotional axes. It is built on research-based methods and the informed use of digital media using  best practices for the English classroom.
  • Some of the units relate more generally to the concepts of social-emotional well-being and techno-pedagogy, while the rest specifically address the first hand needs of teaching English, infused by the new curriculum, and up-to-date techno-pedagogy.
  • We will learn how to strengthen student receptive skills and explore how to help them transition from receptive to more productive use of their skill.

מטרות הקורס

  • To appreciate, understand and internalize distance learning, hybrid learning and the use of technology within the traditional classroom.
  • To develop new strengths for use in hybrid learning and traditional teaching.
  • To develop agile and flexible thinking in regard to learning.
  • To develop the ability to correctly identify a pedagogical and / or didactic need that arises while teaching both at a distance and/or in the physical classroom and to adapt a specific response to it flexibly.
  • To develop the practice of evaluating, dealing with student feedback, responding to this feedback and improving the responses.

מנחת הקורס

אנה שרוף

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  • בקורס נתנסה כלומדים בהיבטים שונים של למידה מעורבת (היברידית) המשלבת בין למידה מקוונת מרחוק לבין למידה מקרוב בבית הספר. 
  • נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
  • נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה.

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש) ותשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  2. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס

ומה עוד חשוב שתדעו?

  • קהל היעד – מורים לאנגלית בעל- יסודי (חטיבת ביניים ותיכון)
  • הקורס ייפתח במפגש סינכרוני (מפגש זום) בתאריך 9.11.22  בשעה 20:00
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס
  • זהו מחזור רביעי של הקורס אשר נקרא בעבר Optimal Distance Learning, אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).