איך מטפחים לומדים עצמאיים? – מדעי החברה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מדעי החברה
  • מורי מדעי החברה רכזים וכו, מורים חדשים או ותיקים בחטיבה עליונה.

  • 20/10/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

האם קורה לכם לפעמים שאתם מרגישים שתפקידכם כמעבירי תוכן כבר לא מספיק?  שאתם יכולים להיות משמעותיים הרבה יותר לתלמידים דווקא במקומות אחרים? להכין אותם לעולם האמיתי בצורה טובה יותר? האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
זו ההזדמנות שלכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה!

בתחום הידע שלנו התלמידים והמורים נפגשים עם המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית, בעיקר ביחידת החקר (היחידה החמישית). בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות מדעי החברה לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי גם ובעיקר במהלך ההוראה של שאר הנושאים בתכנית הלימודים!

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח. 

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה במדעי החברה. 
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים,  מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות במדעי החברה.
  4. וגם- תחווו ותתנסו  בעצמכם כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מנחת הקורס

עינבל אריאלי

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש) 
  2. תשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס.

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-20.10.22 , כ"ה בתשרי, תשפ"ג, במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים בסביבת הלמידה.
  • מפגש פתיחה סינכרוני יתקיים ב-8.11.22 , י"ד בחשוון, תשפ"ג.
  • ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש/ עוז לתמורה.
  • בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.כמו כן, קבלת הגמול מותנית בהשלמת 80% לפחות ממשימות הקורס וכן בהגשת משימת סיכום ההשתלמות.
  • אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).