"חשיבה היא פעילות מורכבת ורבת פנים שבלעדיה לא מתרחשת למידה משמעותית, ואכן הלמידה המשמעותית מתרחשת כאשר יש מפגש עמוק בין התוכן הנלמד לבין עולמו הפנימי של הלומד. הדבר בא לידי ביטוי בתחושת המעורבות, הרלוונטיות והערך של הלמידה".
לאור זה, בשנים האחרונות החל תהליך חדש של כניסת שאלות העוסקות בחשיבה מסדר גבוה, בבחינות הבגרות וגם בבחינות המיצ"ב, על מנת להכין את תלמידינו לעתיד , להיות מעורבים במתרחש סביבם ולהיות ביקורתיים ועצמאיים, והמסוגלים להתאים את עצמם למאה ה-21. כל זה מצריך הקניית כלים ומיומנויות מיוחדים מעבר להקניית הידע בשפה.
בקורס זה נפצח יחד את הדרך להשתמש בבחינות אלו כדי לעודד חשיבה מסדר גבוה בקרב התלמידים והמורים בשפה הערבית, לקדם מיומנויות חשיבה ואסטרטגיות חשיבה.